به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محسن کوشش تبار در جلسه‌ای با دهیاران بخش مرکزی تبریز گفت: عملکرد دهیاری های آذربایجان شرقی به ویژه بخش مرکزی تبریز تا حد زیادی قابل قبول است و این شهر قابلیت تبدیل به الگویی مناسب برای سایر شهرستان ها را نیز دارد.

وی ایجاد امید در محیط های روستایی را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: در این استان، نشاط و شادابی بیشتری در مقایسه با استان های دیگر احساس می شود و از خطه قهرمان پرور آذربایجان، انتظاری جز این نیز نداریم.

وی ادامه داد: توسعه همه جانبه روستایی نیز یکی دیگر از اولویت های دولت تدبیر و امید است که در تلاش هستیم با توجه به منابع و امکانات موجود، مشکلات روستاها را به صورت پله پله رفع کنیم.

کوشش تبار با اشاره به حضور موفق دهیاران در زلزله اخیر منطقه ارسباران و تاکید بر لزوم تقویت این نهاد ابراز کرد: پس از تصویب لایحه جامع دهیاران بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه رفع می شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها با اشاره به موافقت اکثر کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با لایحه جامع دهیاران افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یکسری کارهای دور از انتظار و دلایل غیر قانونی و غیر منطقی، اجازه ندادند این لایحه مهم در مجلس تصویب شود.

کوشش تبار از افزایش دو برابری تعداد دهیاری های کشور در چند سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: دهیاران با مدیریت مناسب و تلاش های شبانه روزی خود، آسایش و آرامش بیشتری را در مناطق روستایی ایجاد کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام پژوهش هایی با محوریت آسیب شناسی نهاد دهیاری گفت: دهیاران، بخشداران و فرمانداران مطالبات قانونی خود در ارتباط با دهیاری ها از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر باشند.

وی خطاب به دهیاران بخش مرکزی تبریز اظهار کرد: موضوع امنیت شغلی دهیاران در لایحه جامع دهیاران پیش بینی شده است و در آینده نزدیک سیاست های مناسبی در این زمینه اتخاذ می شود.

کوشش تبار از دهیاران خواست تا به امر برنامه نویسی سالانه و بودجه نویسی در روستاها توجه کنند.

وی افزود: هیچ کسی حق دخل و تصرف در اعتبارات دهیاری ها را ندارد و این اعتبارات فقط و فقط برای امور روستاها همچون آسفالت ریزی و سایر امور مرتبط باید مورد استفاده قرار گیرد نه استخدام نیروی جدید و تامین هزینه برای مهمانان دعوت شده.

وی از واگذاری 126 دستگاه ماشین‌آلات به آذربایجان شرقی در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با در نظر داشتن نقاط ضعف سال های قبل، تعداد واگذاری ماشین آلات به این استان افزایش می یابد.