~~به گزارش پارس، به نقل از خبرگزاری فارس سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات در آیین رونمایی از دایره‌المعارف تاریخ مصور پزشکی جهان و بزرگداشت ولی‌الله محرابی پدر جراحی اطفال ایران میهن دوستی و عقیده به خداوند را از مهمترین خصائل آقای محرابی عنوان و تصریح کرد: علاقه به وطن،‌خدمت به سرزمین و دل در گرو ملت و کشور داشتن آقای محرابی مایه مباهات و  افتخار ماست.

وی خاطرنشان کرد: عقیده به خداوند در تمام سکنات و اقدامات ایشان مشخص است چنانچه با عقیده به خدا و عشق به وطن این کار سترک را انجام داده‌اند.

دعایی افزود: محرابی با اطفال سروکار دارد که در نظر ما معصوم هستند و ما گاهی آن‌ها را به قرآن تشبیه می‌کنیم و مانند قرآن به آن‌ها قسم می‌خوریم بنابراین رشته ایشان نیز رشته‌ای با ارزش و مقدس است.

مدیر موسسه اطلاعات کار تاریخ نگاری ولی‌الله محرابی را کاری فوق‌العاده ارزشمند و سنگین از نظر زمان و هزینه برشمرد و گفت: خوشبختانه چاپ و حمایت از این کتاب توسط ارگان‌های مناسب صورت گرفته است.

دعایی با اشاره به نگرانی رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص مصادره شدن مفاخر فرهنگی ایران توسط سایر کشورها مطالعه کتاب 6 جلدی نامه ایران را به همگان توصیه کرد.