به گزارش پارس ، مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی در ابتدا با تأکید بر اینکه اگر اظهارات آقای محسن هاشمی، یک دهه خدمات خستگی‌ناپذیر و زحمات طاقت‌فرسای خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری و 10 سال تلاش شبانه‌روزی هزاران مهندس و ده‌ها هزار کارگر در اعماق زمین‌های تهران را زیر سؤال نمی‌برد، از ارائه این توضیحات صرف نظر می‌کردم، گفت: به نظر می‌رسد ادامه سکوت در مقابل اظهاراتی از این دست، جفا بر انبوه تلاشگرانی است که هدفی جز سرافرازی کشور اسلامی‌مان و خواسته‌ای جز آرامش و رفاه مردم عزیزمان ندارند.

بر پایه این گزارش، بخش‌هایی از روایت مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی خطاب به محسن هاشمی‌رفسنجانی از یک دهه مدیریت جهادی در متروی تهران به شرح زیر است:  در ابتدا به نظرم یک مقایسه‌ ساده بین عملکرد مترو طی 2 دوره 18 ساله (66 تا 84) و 10 ساله (84 تا 94) قبل و پس از حضور  دکتر قالیباف، جنابعالی را در یادآوری اطلاعات فراموش شده‌ عمدی و سهوی‌تان کمک نماید و البته مطمئن هستم همشهریان قدرشناس تهران به‌خوبی نسبت به این موضوعات واقف بوده و هستند.

در طول 18 سال قبل از حضور مدیریت فعلی شهر تهران، شبکه متروی تهران در مجموع 45 کیلومتر خط روی زمین و 34 کیلومتر زیر زمین، 36 ایستگاه و 287 دستگاه واگن داشت و میانگین جابه‌جایی روزانه آن از حدود 600 هزار سفر فراتر نمی‌رفت.

به عبارتی، عملکرد سالانه دوره قبل کمتر از 2 کیلومتر تونل‌سازی سالانه بود. این در حالی است که با افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو در چند روز آینده، طول خطوط بهره‌برداری شده متروی تهران به 170 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های راه‌اندازی شده مترو نیز به 96 باب می‌رسد، ضمن اینکه امروز تعداد واگن‌های مترو به 1200 دستگاه رسیده و متوسط جابه‌جایی روزانه مترو، 5/2 میلیون مسافر است که البته رکورد روزانه 3 میلیون مسافر نیز در مترو به ثبت رسیده است.

در بخش‌های دیگری از  دوره مدیریت آقای دکتر قالیباف، به طور متوسط سالانه 9 کیلومتر تونل، 6 ایستگاه و 91 دستگاه واگن به شبکه مترو و ناوگان ریلی تهران اضافه شده که به معنای 5/4 برابر شدن سرعت ساخت تونل، 3 برابر شدن سرعت احداث ایستگاه، 5/5 برابر شدن میزان تأمین واگن و 4 برابر شدن میزان جابه جایی مسافر است.

این در حالی است که عملیات ساخت بخش عظیمی از خطوط 6 و 7 مترو و همچنین خطوط متروی فرودگاه حضرت امام(ره)، فرودگاه مهرآباد و پرند در طول این مدت انجام شده و ظرف سال جاری و سال آینده به سرانجام خواهد رسید و شبکه درون‌شهری طراحی شده در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک که توسط دولت وقت نیز مصوب شده بود به اتمام رسیده است.

همچنین در بخشی از این جوابیه آمده است: جنابعالی خوب می‌دانید که در دوره مدیریت آقای دکتر قالیباف، علاوه بر موارد فوق، کارخانه واگن‌سازی راه‌اندازی و ساخت واگن در داخل کشور آغاز شد، 4 دستگاه حفار تونل مترو (TBM)  با قدرت حفاری و ساخت مکانیزه تونل مترو به قطر 9 متر در هر شبانه‌روز به کار گرفته و خطوط تولید سگمنت به منظور ساخت تونل‌های مترو راه‌اندازی شد و در مجموع حدود 60 درصد قطعات واگن‌ها و تأسیسات و تجهیزات برقی، الکترونیکی، مخابراتی، سیگنالینگ و سیستم‌های هواساز  در مترو بومی‌سازی شد، ضمن اینکه توسعه مترو باعث ایجاد ده‌ها هزار شغل مستقیم و صدها هزار شغل غیرمستقیم در صنعت کشور شد. همه می‌دانند که عملکرد آقای دکتر قالیباف  به مترو خلاصه نمی‌شود.

تبدیل شهرداری تهران از سازمانی اجرایی و خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی و نیز احداث تونل‌ها و پل‌های شهری، ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی از جمله بزرگراه‌های بسیار از جمله آزادگان،‌ امام علی(ع)، شهید صیاد شیرازی، شهید خرازی، شهید زین‌الدین، یادگار امام(ره)، شهید کاظمی، شهید دوران، شهید یاسینی، شهید باقری و شهید شوشتری، بوستان بزرگ ولایت، بوستان بزرگ یاس، مجموعه برج میلاد، دریاچه بزرگ شهدای خلیج‌فارس، باغ پرندگان، باغ‌موزه دفاع‌مقدس، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان آب‌وآتش، باغ‌موزه کتاب، باغ‌موزه قصر و پلانتاریوم، ساماندهی رود - دره‌های تهران، راه‌اندازی سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT)، ایجاد سراهای محلات و تشکیل شورایاری‌ها و فراهم آوردن امکان مشارکت مستقیم مردم در تصمیم‌گیری‌های محلی، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی به اقشار گوناگون مردم، توجه ویژه به آمد و شد معلولان و جانبازان عزیز، ارائه خدمات حمایتی به طبقات ضعیف و متوسط جامعه، تصویب طرح جامع و تفصیلی و طرح حمل‌ونقل و ترافیک، شفاف‌سازی مالی، مبارزه با فساد اداری و کسب مقام اول در این مبارزه و صدها طرح و پروژه دیگر که در ابعاد ملی و بین‌المللی مطرح هستند، نه‌تنها برای هموطنان ایرانی و همشهریان تهرانی باعث مباهات است، بلکه موجب  سربلندی کشور نزد افکار عمومی جهان شده است.

حال فرض کنیم جنابعالی آگاهانه یا از سر اشتباه، از عبارات سخیف شهرفروشی و قانون‌فروشی برای بیان دیدگاه‌های خودتان استفاده کنید، آیا به واقع نمی‌دانید در دوران قبل از مدیریت فعلی، شهر تهران فاقد طرح‌های جامع و تفصیلی بود و با همت شهردار تهران این مهم محقق شد.

اما درباره پیشنهاد جنابعالی برای 2 سال آینده شهر تهران و مهم‌ترین اولویت شما یعنی امکان رزرواسیون هتل و خدمات هتلینگ، پیشنهاد مطروحه برای درک دقیق واقعیت‌های ذهنی، تدابیر مدیریتی و تشخیص اولویت‌های جنابعالی برای اداره و مدیریت کلانشهر تهران و مقایسه آن با کلان‌نگری، دوراندیشی و عملکرد شهردار محترم تهران در دهه اخیر، شاخص بسیار خوب و قابل قضاوتی به منظور ارزیابی و مقایسه تفکر جهادی و تفکر مقابل آن است.

و اما نکته آخر؛ جنابعالی به‌خوبی نسبت به عملکرد خود در مترو واقف هستید. آیا بهتر نیست به ادامه همین سکوت راجع به دوره مدیریت شما بسنده کنیم و به جای نفی دیگران در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به شایستگی سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده، به کار خود بپردازید؟