به گزارش پارس، جعفر تشکری هاشمی درباره موضوع بررسی نصب درهای بازشوی ایمنی در ایستگاه‌های مترو (PSD) که در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر مطرح شد، اظهار داشت: استفاده از PSD در بسیاری از کشورهای دنیا برای کنترل هوا بوده است و تنها در کشور هند برای جلوگیری از خودکشی استفاده شده است.
 
وی افزود: در سال‌های 92، 93 و 94 به ترتیب یک نفر، چهار نفر و یک نفر در ایستگاه‌های مترو خودکشی کرده‌اند.
 
وی گفت: با هزینه هزار میلیارد تومانی برای نصب درهای بازشوی ایمنی در ایستگاه‌های مترو با مشکلاتی مواجه هستیم.
 
تشکری هاشمی افزود: در تهران چهار نسل قطار داریم که هر کدام طراحی خاص خود را دارد و محل ایستادن قطارها نیز متفاوت است و با این اقدام استفاده از قطارهای دیگر در خط قابل استفاده نیست.
 
وی افزود: با اجرای این طرح باید سیستم سیگنالینگ خطوط مترو نیز تغییر پیدا کند.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اجرای نصب درهای بازشوی ایمنی در ایستگاه‌های مترو ارتباطی به تردد معلولان و جانبازان در مترو ندارد بلکه آنها می‌توانند با پله برقی و آسانسور از مترو استفاده کنند.
 
وی گفت: باید نصب آسانسور در ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار گیرد.
 
تشکری هاشمی ادامه داد: اگر در ساختار مترو مانعی قرار دهیم جریان اختلال هوا را خواهیم داشت و با مسائل اجتماعی و فرهنگی متعددی مواجه می‌شویم.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح PSD در مترو تهران باید بر روی صد در صد قطارها این سیستم نصب شود که در صورت کمبود قطار در خطی که مجهز به این سیستم است بتوانیم از دیگر قطارهای موجود در خط استفاده کنیم.
 
وی گفت: به نظر بنده بهتر است مطالعات دقیق‌تری را در خصوص این طرح انجام دهیم و اگر ثروتمند هم هستیم نمی‌توانیم بودجه را بدون کارهای مطالعاتی و دقیق خرج کنیم و این طرح را می‌توانیم به صورت پایلوت در ایستگاه مهرآباد انجام دهیم.
 
تشکری هاشمی گفت: تنها فرصتی که برای عملیات اجرای این طرح در ایستگاه‌های مترو نیز داریم از 12 شب تا 5 صبح است و در طول روز قادر نیستیم عملیات عمرانی بر روی خطوط مترو انجام دهیم.
 
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد شهرداری در خصوص این طرح مطالعات تکمیلی و کاملی را انجام دهد و نتیجه این مطالعات را به شورای شهر ارائه دهد.