به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضان موسوی‌مقدم صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پنج پروژه عمرانی و فنی صدا و سیمای مرکز زنجان، افزود: تولید محتوا با کیفیت بالا بدون بهره‌مندی از فناوری نوین امکان‌پذیر نیست، اما با وجود محدودیت‌ها این سازمان توانسته است با بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و پشتکار متخصصین توانمند کشور مشکلات زیرساختی خود را برطرف کند.

وی اضافه کرد: امروز در جنگ رسانه‌ای، فناوری‌های دیجیتال پشتوانه مهمی برای رسانه هستند.

موسوی‌مقدم با اشاره به اینکه میزان رضایت‌مندی و اعتماد مردم به رسانه ملی نسبت به رسانه‌های خارجی بسیار بیشتر است، افزود: رسانه ملی به موجب ساختار خود که خانواده‌ و اخلاق‌محور است و از همه مهم‌تر به مبانی انسانی و فطری انسان‌ها توجه دارد، منحصربه‌فرد است.

وی با بیان اینکه میانگین پوشش سامانه دیجیتال در کشور به 87 درصد رسیده است، تصریح کرد: بخشی از این مهم را مرهون کارهای خلاقانه و ابتکارهای همکاران فنی مراکز صدا و سیما در استان‌ها هستیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما، انجام وظیفه در حوزه رسانه اخلاق‌مداری چون صدا و سیمای جمهوری اسلامی را تداوم رسالت دینی و گسترش اخلاق اسلامی دانست و افزود: در حالی که نظام استکبار با سلطه رسانه‌ای و به‌کارگیری همه امکانات خود هجمه بی‌سابقه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، به برکت ایثار و فداکاری تاریخی ملت سرافراز ایران، این توطئه‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته و ایران اسلامی با صلابت و قدرت در عرصه‌های جهانی حضور دارد.

موسوی‌مقدم، استقلال فنی این سازمان را در طول سه دهه اخیر افتخاری بزرگ برای این مرز و بوم بیان کرد و ادامه داد: امروز اکثریت قریب به اتفاق تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف سازمان به دست متخصصان جوان کشورمان تولید می‌شود.

وی با ابراز رضایت از مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فنی و عمرانی مرکز زنجان در سال‌های اخیر، پوشش بیش از 89 درصدی پخش دیجیتال را قابل تحسین دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اطمینان و علاقه آحاد مردم کشورمان به رسانه ملی، تصریح‌ کرد: علی‌رغم گسترش سریع عرصه رسانه‌ای و تنوع زیاد دستگاه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی، تلاش مسوولان و کارکنان رسانه ملی موجب حفظ مخاطبان با درصد بالایی شده است.

مرتضی صفری اضافه کرد: طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته حدود 70 درصد مردم استان زنجان بیننده شبکه استانی اشراق هستند. همچنین در راستای خدمات‌رسانی برای بهره‌مندی مردم مناطق دورافتاده استان از برنامه‌های رسانه استانی، در تلاش هستیم پوشش دیجیتال این مرکز را از 89 به 94 درصد برسانیم که این امر مهم حمایت مسوولان استانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در طول سه سال گذشته، گفت: با افتتاح پروژه‌های امروز، بیش از 160 میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های رسانه استانی در بخش‌های مختلف از محل اعتبارات ملی و استانی جذب و هزینه شده است.

صفری در ادامه با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: نحوه پوشش برنامه مربوط به جمع‌خوانی قرآن در مسجد حسینیه اعظم همواره جزو مراکز منتخب استانی بوده و امسال نیز این مراسم به مدت 30 ساعت به طور زنده پخش شد. همچنین با تمهیدات صورت گرفته، برنامه‌های ویژه لیالی قدر و روز جهانی قدس نیز به مدت 15 ساعت پخش شده است.

این مسوول اضافه کرد: حضور مرکز در شبکه‌های ملی در مقایسه با سال قبل رشد چشم‌گیری داشته است. همچنین برای اجرای طرح‌های فنی و عمرانی مرکز شامل فرستنده دیجیتال منطقه لرده‌شور ماه‌نشان طرح ابتکاری، خودروی سیگنال‌رسانی ماکروویو، سالن چند منظوره 1300 مترمربعی، آرشیو دیجیتال مرکز و سامانه جامع مونیتورینگ فرستنده پرقدرت بایندور، مجموعاً 23.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان صدا و سیما و اعتبارات استانی هزینه شده است.