پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نتیجه انتخابات هفتم اسفند در سراسر کشور موجب شده تا حامیان فکری دولت حسن روحانی، پیشنهادات رادیکالی در این خصوص مطرح نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، برخی حامیان فکری دولت یازدهم در جلسه ای، انتخابات هفتم اسفند را به صورت استان به استان و به تفکیک هر حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار داده اند. 

بر اساس این ارزیابی، 

1- مجلس آینده تقابلی با دولت یازدهم نخواهد داشت.

2- همچنان فضای مجلس اصولگرایی خواهد بود اما اصلاح طلبان فراکسیون قوی و موثری در مجلس خواهند داشت.

3- تنها پنج درصد نامزدهای پیروز از میان نامزدهای اختصاصی مورد حمایت دولت در کل کشور هستند.

4- دولت به اندازه اصلاح طلبان رای نداشته و آنچه رای ها را در تهران و در نقاط دیگر به نفع دولت شکل داده، بدنه جریان اصلاحات بوده است.

5- آرای آقای روحانی نسبت به انتخابات گذشته کاهش پیدا کرده است.(حسن روحانی رئیس جمهور در انتخابات با کاهش رای مواجه بود. وی در انتخابات ریاست جمهوری توانست 2 میلیون و 385 هزار و 890 رأی مردم استان تهران را به دست آورد و اکنون با افت رای ، تنها 2 میلیون و 238هزار و 166 رأی را به دست آورد.)

بر اساس این آنالیز که بخشی از آن توسط خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به دست آمده است، پیشنهاداتی تند و رادیکالی به حسن روحانی ارایه شده است:

الف- روحانی بایستی مطالبات بدنه جریان اصلاحات درخصوص آزادی های اجتماعی، رفع حصر، رفع ممنوعیت از رئیس دولت اصلاحات و.. را سر دست بگیرد هر چند در این زمینه ها نمی تواند کاری انجام دهد اما باید شعار آنها را تکرار کند تا رضایتمندی حداکثری از روحانی در بدنه اصلاحات بیشتر شود.

ب- رهبری جریان اصلاحات بایستی تا خرداد 96 از رئیس دولت اصلاحات و حلقه حزب مشارکت و مجاهدین خارج و به حسن روحانی منتقل شود.

ج- دوقطبی های اقتصادی هرگز نباید شکل بگیرد. دوقطبی ها بایستی اجتماعی و سیاسی باشد.

د- دوقطبی با هر فرد اجرایی جریان اصولگرا به جز احمدی نژاد به ضرر جریان اعتدال است. بایستی به شدت دو قطبی حسن روحانی- محمود احمدی نژاد حتی در بدنه جریان اصولگرا، جا بیفتد.

ه- باید نیروهای اصولگرا وادار به تند شدن و خارج شدن از زمین اصولگرایی شوند.