طرح روی جلد شماره آخر هفته نامه صدا به همراه یادداشت محمد قوچانی، نه فقط «عبور» از میرحسین موسوی، بلکه «محاکمه» او توسط تیم رسانه ای دولت یازدهم است.

jeldeseda

قوچانی در توضیح این عکس معنادار، نوشته است که اگر سال 88 حسن روحانی به جای میرحسین موسوی در مناظره حاضر بود، احتمالا نتیجه انتخابات به نفع احمدی نژاد رقم نمی خورد و موسوی را به خاطر شکست در آن مناظره تاریخی و به تبع آن شکست در انتخابات، مورد عتاب قرار داده است.

نوشتن این مطلب در کنار انتشار عکسی از حسن روحانی به جای موسوی در آن مناظره معروف، به خوبی نشان می دهد در شرایطی که فریاد برخی اصلاح طلبان برای رفع حصر موسوی بیش از همیشه بلند است، اطرافیان روحانی و بویژه کارگزاران و اصلی ترین تیم رسانه ای حامی دولت بی اهمیت نسبت به این مساله، روحانی را به مراتب بدیل بهتری برای موسوی دانسته و تلویحا از اشتباه خودشان در به میدان آوردن موسوی در سال 88 سخن می گویند.

شاید کمتر کسی تصور می کرد تنها به فاصله یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم، هم تحقق وعده های اقتصادی و معیشتی روحانی رنگ ببازد، و هم وعده های سیاسی او خطاب به اصلاح طلبان؛ چه رسد به اینکه تیم رسانه ای حامی او آغازگر پروژه فراموشی «رفع حصر» و حتی محاکمه موسوی در افکار عمومی به خاطر شکست در مناظره 88 باشد.

بخشی از یادداشت قوچانی:

«اصلاح‌طلبان چه بخواهند و چه نخواهند حسن روحانی شمایل ایشان است ... جای حسن روحانی در انتخابات سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ خالی بود. شاید اگر او ۸ سال زودتر نامزد ریاست جمهوری می شد تراژدی آن ۸ سال شکل نمی گرفت...»