اسکالپ کردن یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین روش‌های معاملاتی در فارکس است. افراد زیادی هستند که به‌صورت تخصصی در این زمینه کار می‌کنند که به آنها اسکلپر می‌گویند. به‌خاطر شرایط خاص این نوع معاملات شما باید به عنوان یک اسکلپر در بازار فارکس، موارد مهمی از جمله سرعت معاملات، اسپرد، نوع حساب و قیمت ارائه شده توسط کارگزاری را باید در نظر بگیرید. پس برای یک اسکلپر اینکه چه بروکری را برای معاملات خود انتخاب کند بسیار مهم است. زیرا حساب مناسب برای اسکلپ در بیشتر بروکرهایی که به معامله گران ایرانی خدمات می‌دهند وجود ندارد. در این مطلب می‌خواهیم اسکالپ و روش انتخاب یک بروکر مناسب برای این کار را بررسی کنیم.

اسکلپ یا اسکالپ چیست و چه شرایطی لازم دارد؟

بازار فارکس ویژگی‌های خاصی دارد، عمق بسیار فراوان بازار، حجم معاملات، ارزش جابه‌جایی و همچنین اهرم. این موارد در کنار هم سبب می‌شود تا شما بتوانید از کوچک‌ترین حرکت بازار که (در حد چند پیپ) هم سود بگیرید. اگر حجم ورودی شما به معامله (لات) و اهرم شما بالا باشد می‌تواند در عرض چند ثانیه و با یک حرکت کوچک، تا چند هزار دلار هم سود کرد. به همین دلیل است که نوعی معاملات کوتاه و سریع در بازار فارکس به وجود آمده است که به آنها اسکلپ می‌گویند. اسکلپ مانند شکار کردن است. شما منتظر می‌مانید یک معامله را وارد می‌شوید و کمتر از 5 دقیقه از آن معامله با سرعت خارج می‌شوید.

1

 بسیاری از افراد مبتدی که تازه به بازار فارکس آمده‌اند به این روش علاقه دارند. زیرا آنها می‌خواهند که خیلی سریع سود کنند و اصطلاحاً حوصله تحلیل‌های بلند و معاملات روزانه را ندارند. یک اسکلپر نیاز دارد که در روز تعداد زیادی معامله کند تا جمع آنها در نهایت به سود مدنظرش خطم شود. سرعت عامل اول در اسکلپ هست. سرعت نمایش قیمت، سرعت باز و بسته شدن معاملات، سرعت در اجرای حساب. بسیاری از اسکلپرها هستند که حتی چارت‌های چند ثانیه را نیز نگاه می‌کنند. برای آنها تا این حد مهم است که حتی در یک پیپ چه اتفاقی می‌افتد. همان‌طور که گفتیم اگر بخواهید یک اسکلپر حرفه‌ای باشید و با خیال راحت حجم بالایی را در یک معامله سریع وارد کنید و فوراً خارج شوید. قطعاً باید بروکری که انتخاب می‌کنید ظرفیت چنین کاری را داشته باشد.

اما چیزی که برای یک تریدر بسیار مهم است این است که حساب معاملاتی مناسبی برای این کار داشته باشد. در واقع شما به‌عنوان یک اسکلپر به شدت نیاز دارید که در انتخاب کارگزاری خود دقت کنید. اما چرا انتخاب کارگزاری برای تریدر این حد مهم است؟ شاید اگر یک معامله‌گر روزانه باشید خیلی تفاوتی بین کارگزاری‌های مختلف برای شما به چشم نیاید. اما اسکلپ مکانی است که باید به ریزترین جزئیات در انتخاب یک بروکر حرفه‌ای توجه کرد.

2

تأثیر بروکر در معاملات اسکلپ

عوامل زیادی در اسکلپ کردن دخیل هستند که شاید به چشم یک معامله‌گر روزانه نیایند. چون اسکلپ یک نوع معامله سریع است و با سودهای اندک اما تعداد معاملات بالا می‌توانید به مجموع سود مناسبی برسید. پس چند نکته در آن بسیار با اهمیت است. موضوع اول داشتن یک حساب سریع ecn و بدون لگ. شما باید کارگزاری را انتخاب کنید که به شما حساب ecn ارائه کند. همچنین بروکر مد نظرتان باید رقابتی‌ترین و کمترین اسپرد ممکن را در معاملات داشته باشد. زیرا میزان اسپرد برای معاملات اسکلپ بسیار مهم است و روی خروج از معامله شما بسیار مؤثر است. همچنین در معاملات اسکلپ باید اهرم معاملاتی بالایی داشته باشید. مثلاً 1:500 پس بروکرتان نیز باید این اهرم را به شما ارائه کند. استفاده از بروکرهای مارکت میکر که قیمت سازی می‌کنند، شَدو (سایه) می‌زنند و قیمت‌های واقعی را دستکاری می‌کنند برای شما به شدت خطرناک است. بخصوص اگر می‌خواهید چنین معاملات حساس اسکلپی را انجام دهید. همچنین برای چنین کاری نیاز به ابزارهای معاملاتی گسترده‌تری دارد که این موضوع نیز به صورت مستقیم به انتخاب بروکر شما باز می‌گردد.

بهترین بروکر برای اسکالپ را چطور انتخاب کنیم؟

حالا که از دلیل حساسیت انتخاب بهترین بروکر برای اسکلپ مطلع شدید، باید بدانید که کارگزاری‌های زیادی نیستند که بتوانند یک شرایط ایده‌آل را به شما ارائه کنند. از طرفی ثبت نام در هر کارگزاری، مثلاً بروکرهای خارجی نیز به دلیل وجود شرایط تحریم و امکان بستن حساب‌های ایرانیان پر ریسک است.

3

 پیشنهاد ما برای تریدرهای ایرانی، ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس است. این بروکر که سال 2021 و 2022 جز بهترین بروکرهای جهان و خاورمیانه بوده، به‌جز حساب ecn، دارای یک حساب اختصاصی برای معامله گران اسکلپ است که در آن کمترین میزان اسپرد ممکن و بیشترین میزان سرعت در باز و بسته شدن معاملات را به شما ارائه می‌دهد. همچنین این بروکر فارکس پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته به زبان فارسی دارد، و خدمات واریز و برداشت ریالی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

نتیجه

حالا متوجه شدید که بهترین بروکر برای اسکالپ را بر اساس چه فاکتورهای انتخاب کنید؟ همان‌طور که در بالا گفته شد، شما به عنوان یک اسکلپر باید ریزبینی‌هایی داشته باشید که شاید یک معامله‌گر روزانه اصلاً به آنها فکر نکند. مثلاً برای چند اسپرد بسیار مهم است حتی در حد چند صدم، اما برای یک لانگ تریدر، این میزان اسپرد تفاوتی در معامله او ایجاد نمی‌کند. شما به سرعت بالای اجرای دستورات معاملاتی نیاز دارید، به یک حساب ویژه اسکلپ، اهرم کافی، و پشتیبانی سریع بروکر؛ بنابراین پیشنهاد ما استفاده از بروکر معتبری است که بهترین خدمات و حساب‌ها را برای اسکلپ کردن در اختیار شما قرار دهد. همان‌طور که گفته شد، دلتا اف ایکس (https://www.deltafx.com/fa) بروکر فارکسی است دارای حساب ویژه اسکلپرها که تمامی ویژگی‌های ذکرشده و حیاطی برای اسکلپ را برایتان در آن حساب فراهم کرده است. پس با خیال راحت می‌توانید با استفاده از این حساب معاملاتی به تریدهای پر ریسک اسکلپ بپردازید.

منبع: https://delta.college