به گزارش پارس ، سایت آوینی فیلم نوشت: سینمای دهه شصت و هفتاد ایران مدیون حضور هنرمندان و بازیگران زیادی است که حضور آنها در سینمای امروز خاطره ای دست نیافتنی شده است و بازیگردان های امروز فیلم ها، چهره و سیما را مد نظر انتخاب قرار داده و تجربه و استعداد را در اولویت بعدی گذاشته اند.

جمشید هاشم پور بازیگری که رونق سینما در دهه ۷۰ ملزم حضور او بود امروز کم کار و خانه نشین شده است.

هاشم پور به علت فیزیک و ظاهری که داشت به چهره تاثیر گذار فیلم های اکشن تبدیل شد. استعداد او در هنرهای رزمی در این راه کمک شایانی به او کرد و همه عوامل علاوه بر استعداد خوب او به بازیگری توانست چهره او را یکه تاز گیشه های سینما در دهه ۷۰ کند.

سینمای دهه ۶۰ و خصوصا ۷۰ با تکیه بر ژانر های اکشن و جنگی توانست جایگاه خوبی بین مخاطبان بدست آورد. با گذشت زمان هاشم پور علاوه بر کم کار شدن در این ژانر بازی خود رادر قالب داستان های پلیسی و کاراکتر های متفاوت تغییر داد

این بازیگر در سال ۷۷ در فیلم « هیوا» رسول ملاقلی پور نقش یک رزمنده را بازی کرد که برایش دیپلم افتخار از هفدهمین جشنواره فیلم فجر گرفت. بعدها هم در « سفر به فردا» که بازهم نامزد فجر شد، « قارچ سمی» و « مزرعه پدری» چنین نقشی را دوباره بازی کرد.

« مسافر ری» داود میرباقری هم تجربه کاری تاریخی برای این بازیگر محسوب می شود و در « قاعده بازی» احمدرضا معتمدی برای اولین بار در یک نقش کمدی ایفای نقش کرد.

البته در این میان نقش های متفاوتی هم بوده اند که هاشم پور بخش های از هنر بازیگری اش را عرضه کرده است مانند: « استشهادی برای خدا» که برایش کاندید بازیگری فجر شده، « واکنش پنجم» ، « از دوردست» ، « میم مثل مادر» ، « یک بوس کوچولو» ، « کیفر» .

جمشید هاشم پور پس از دریافت دیپلم افتخار از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم « هیوا» گزیده کار شد و سعی کرد در فیلم های منتخب و متفاوت فعالیت کند.

صحبت از چهره با جذبه و صدای مجذوب کننده ای است در سال ۱۳۴۶ راه به سینما یافت و کمتر کسی است که نقش زینال بندری در فیلم « تاراج» را از یاد برده باشد و بازی تاثیر گذارش در فیلم « مادر» را به یاد نیاورد.

امروز با حضور در فیلم « استشهادی برای خدا» بار دیگر دوستدارانش را مجذوب بازی خوب خود کرد و با حضور در این فیلم نامزد جشنواره فجر نیز شد.

امروز که که فیلم استشهادی برای خدا در شبکه خانگی منتشر شده است می بینیم که عوامل فیلم ترجیح داده اند برای پوستر تبلیغاتی فیلم بجای چهره پیشکسوت جمشید هاشم پور از چهره دو بازیگر جوان امروز استفاده شده است.

عوامل این فیلم شهرت این روزهای بازیگران « پایتخت» را واسطه ای برای فروش بهتر فیلم خود دیده اند و یا تجربه و بازی خوب و تاثیر گذار هاشم پور را در موفقیت این فیلم کمرنگ احساس کرده اند؟

چهره جمشید هاشم پور را اگه کسی نشناسد و یا نبیند صدا و بیان تاثیرگذار او را در ژانر های مختلف در دهه های گذشته رابه خوبی به یاد دارند و هیچ گاه از یاد نخواهند برد.

یادآوری و قدرشناسی از چهره های دیروز سینمای ایران نه تنها راه پیشرفت سینما را کند نمی کند بلکه تکیه بر تجربه و هنرنمایی های آن ها می تواند برای استعداد های امروز سینما راه گشا باشد و مخاطبان از دست رفته هنر هفتم را به سینما بازگرداند.