به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، مجید میراحمدی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اربعین وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین پیش رو شرایط خاصی دارد. ظلم و جنایتی که علیه ملت قهرمان، شجاع و مظلوم‌ غزه به دست رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در جریان است، اربعین امسال را متفاوت از سالهای گذشته می‌سازد.

وی افزود: همانطور که مسئولان مقاومت فلسطین اعلام کردند مقاومت شجاعانه این ملت در زیر شدیدترین بمباران و محاصره، درسی است که این ملت از کربلا و حادثه عاشورا گرفته‌اند. برای اربعین سال ۱۴۰۳ در حال آماده شدن هستیم تا یک اربعین به یادماندنی را رقم بزنیم.

میراحمدی ادامه داد: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را امروز آغاز کردیم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم. زمان ثبت‌نام از زائران اربعین که در ماه ذی‌حجه آغاز کنیم تا امکان برنامه‌ریزی بیشتری وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: تعیین پروژه‌های زیرساختی برای رفت و آمد زائران چه در جاده‌ها، چه پایانه‌های مرزی و چه سرویس‌های خدماتی در حال انجام است تا شاهد سهولت بیشتر امور زائران در مسیر باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: برای امسال پیش‌بینی حدود ۵ میلیون زائر داریم که در این امر به تامین پارکینگ برای خودروهای شخصی توجه داریم. در امر حمل و نقل عمومی هم چون از سالهای قبل این امر رخ نداده و به آن بی‌توجهی شده است، در این زمینه کمبودهایی داریم اما با مقامات عراقی مذاکره کردیم تا بیش از هزار دستگاه اتوبوس با شرایط استاندارد امر انتقال و جابجایی مسافران را انجام دهند که البته این موضوع در حال مذاکره است و باید نتیجه نهایی برسد.

میراحمدی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی ایرانی از جمله مسائلی است که موضوع گفت‌وگوست و آن را دنبال می‌کنیم. همچنین برنامه داریم زائران به وسیله ریل‌باس از پایانه مسافربری مهران به پایانه مرزی منتقل شوند و به دنبال تحقق این امر را نیز هستیم اما هنوز نهایی نشده است.