به گزارش پارس نیوز ، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور شامگاه ۱۸ دی‌ماه در نشست با جمعی از واقفان و متولیان موقوفات شهر کرمان اظهار کرد: مردم مومن کرمان توفیق دارند در زمینه توسعه‌ و بازسازی حرم‌های مطهر ایفای نقش کنند که از آن جمله می‌توان به ساخت گنبد حرم مطهر حسینی، اتصال سرداب‌های حرم، ترمیم گلدسته‌های حرم کاظمین، مقاوم‌سازی حرم سامرا و اخیراً ساخت گنبد تل زینبیه اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر خشت‌های طلای گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) در حال آماده شدن هستند و به‌زودی کار نصب گنبد جدید در کربلا آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: خشت‌های گنبد جدید به نام واقف ثبت و روی گنبد نصب می‌شود.

وی به فاز اول طرح توسعه حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا صحن عقیله بنی‌هاشم در حال ساخت است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

 عرب‌پور در ادامه گفت: افتخار همراهی و هم‌گامی در توسعه‌ و بازسازی عتبات همواره در طول تاریخ با مردم مومن و ولایتمدار کرمان بوده و در نشست امروز هم ضمن دعوت از متولیان موقوفات کرمان انتظار داریم این همراهی را تداوم بخشند و سهمی در این مسیر داشته باشند.

رئیس هیأت امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات شهرستان کرمان به مشارکت اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، کشاورزان، کارمندان و دیگر صنوف در امر توسعه عتبات اشاره کرد و گفت: این مشارکت‌ها داوطلبانه و از محل نذورات است.

وی ضرورت توسعه‌ حرم‌های مطهر را با افزایش زائران به‌خصوص در ایام خاصی مانند اربعین، عرفه، نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و ... مورد تاکید قرار داد و افزود: در طول تاریخ همواره دشمنان اسلام سعی در تخریب اماکن زیارتی شیعیان داشته‌اند و در دهه‌ اخیر نیز دیدیم که داعش چگونه به دنبال نابودی اماکن زیارتی و مذهبی ما بود.

حجت‌الاسلام عرب‌پور اضافه کرد: هراس دشمنان از این اماکن مقدسه بیانگر جایگاه والا و تاثیرگذار آن‌هاست و ما وظیفه داریم در جهت حفظ، توسعه‌ و بازسازی این اماکن در حد توان مشارکت کنیم.