به گزارش پارس نیوز ، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص فشار خون خون اظهار کرد: از برنامه‌های خوبی که در سال ۱۴۰۲ اجرا شد پویش ملی سلامت بود که دو عامل بسیار مهم خطر «پرفشاری خون و دیابت» را مورد سنجش قرار داد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش این برنامه حرکت در جهت ارتقا سلامت جامه بود. ۸۰۰ هزار فرد شناسایی شد که علارقم داشتن فشار خون بالا از این بیماری مطلع نبودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در جمعیت بالای بیست سال بیش از ۳۱ درصد فشاز خون دارند که حدود ۵۰ درصد ان‌ها از فشار خون خود اطلاع دارند بااین وجود متاسفانه از این تعداد فقط ۳۰ درصد درحال درمان هستند و رقم کنترل این بیماری یسیار کم است.

کنترل سه سرطان شایع

فرشیدی گفت: نیاز است افراد هر چند وقت یکبار آزمایشات لازم را انجام داده و به فکر سلامت خود باشند. یکی از اولویت‌های مهم ما در سال ۱۴۰۳ کنترل بیماری‌های غیر واگیردار است. همچنبن بحث انواع سرطان‌ها از مواردی است که مقدمات ان درحال اماده سازی است و سال ۱۴۰۳ مهم‌ترین بخش سلامت ملی ما  فرهنگ سازی و هم کنترل سه سرطان شایع «پستان، دهانه رحم و سرطان کولورکتال» خواهد بود.