یعقوب رضازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، در واکنش به بیانیه مشترک کویت و امارات متحده عربی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی و ادعای مالکیت بر میدان آرش گفت: ادعای کشورهایی نظیر امارات، کویت، عربستان و سایر کشورهای عربی در خصوص جزایر سه گانه امری پوچ، بیهوده و کاملا منتفی شده است.

وی افزود: اگر به تمام نقشه های جغرافیایی قدیم و جدید دنیا نگاهی بیاندازیم موضوع جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی به صورت شفاف واضح بوده که متعلق به ایران است؛ بنابراین هرگونه ادعا در این رابطه از سوی کشورهای عربی محکوم است و به هیچ وجه من الوجوه سندیت ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مطرح کردن چنین حرف های بی پایه و اساسی برای دلخوش کردن یکدیگر است و متاسفانه گاها این موضوع را در اجلاس های کشورهای عربی طرح می کنند ؛ که باید گفته شود چنین موضوعی کاملا منسوخ شده است و سندیت ندارد و همه کشورهای دنیا نیز به این موضوع واقف هستند.

رضازاده تاکید کرد: طرح چنین ادعاهایی باعث سرد شدن روابط با این کشورها خواهد شد و قطعا ضرر و زیان برای کشورهای ادعا کننده در پی خواهد داشت؛ بنابراین به لحاظ حقوقی و بین المللی قابل دفاع و پیگیری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین باید صراحتا اعلام کرد کشورهایی که این مباحث را مطرح می کنند جز اینکه خودشان را در نزد ملت ما منفور می کنند به دستاورد خاصی دست پیدا نمی کنند.