به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، با اعلام روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، مهناز ذکایی، داور بین المللی فوتبال ایران، قرار بود به عنوان داور اتاق VAR در داربی ۱۰۳ حضور داشته باشد.

شب گذشته عکسی از این داور در فضای مجازی منتشر شد که در گذشته در حال حمایت از پرسپولیس در ورزشگاه حضور داشته است.

همین موضوع باعث شد که فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از شائبه‌ها این داور را از فهرست داوران داربی ۱۰۳ کنار گذاشت و در ادامه سعدالله گلمرادی، داور تاجیکستانی را به عنوان جانشین ذکایی انتخاب کند.

در همین راستا ایسنا به سراغ مهناز ذکایی رفت. ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که کمیته داوران اجازه مصاحبه به داوران نمی‌دهد ولی با توجه به اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته درباره من منتشر شده، لازم دانستم که توضیحاتی ارائه کنم.

او با بیان این که عکس منتشر شده از وی به عنوان هوادار پرسپولیس مربوط به سال ۹۷ و دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین سرخ‌پوشان ایران و کاشیمای ژاپن بوده است، گفت: این دیدار اولین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی پس از سال‌ها بود. اگر یادتان باشد اینفانتینو هم در این بازی حضور داشت. باید این را بگویم که در آن بازی بحث استقلال و پرسپولیس نبود و بانوان علاقه‌مند به فوتبال می‌خواستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند.

این داور ادامه داد: من هیچوقت در کارم به عنوان یک داور حرفه‌ای برای تیمی جانبداری نکرده‌ام و برای من عجیب است که چنین اتفاقی پس از معرفی نامم به عنوان یکی از داوران داربی رخ داد. به همین دلیل تصور می‌کنم که این اتفاق از درون جامعه فوتبال رخ داده است. در هر صورت من فرصت حضور در داربی را از دست دادم اما امیدوارم هر کسی در این بازی به عنوان داور حضور دارد، موفق باشد.