به گزارش پارس ، خسرو ابراهیمی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی با مشکلات بسیار زیادی در بحث مالی روبه رو است اما با توجه به اهداف بزرگی که برای خود در نظر گرفته ایم، اجازه ندادیم یک لحظه هم مشکلات مالی بر ما غلبه کند و تا این لحظه از اهداف خود کوتاه نیامده ایم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی فدراسیون تحت امرش حضور موفق و بهتر از همیشه در بازی های آسیایی است، اضافه کرد: در رشته های آب های آرام، روئینگ و آب های خروشان اردوهای ما در حال پیگیری است. تا این لحظه در ۱۲ ماده آب های آرام، ورزشکاران ما در اردو حضور دارند. برنامه های ما در این رشته متمرکز شده است به موادی که می توانیم حضور پررنگ و گسترده در آنها داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی ادامه داد: برنامه های مان را متمرکز کرده ایم. برای روئینگ ۱۴ ماده در بازی های آسیایی اینچئوان تعریف شده که با هماهنگی مربیان و ستاد بازی های آسیایی در همین بخش هم ورزشکاران مان در حال تمرین هستند. در رشته اسلالوم، مسابقات قهرمانی کشور را برگزار و استعدادیابی ویژه ای کردیم تا بتوانیم حضور خوبی در این مسابقات داشته باشیم. برنامه های تمرینی هم پیش بینی شده و به زودی استارت این بخش خواهد خورد.

وی تاکید کرد: در ماده بادبانی هم قرار است ۱۰ ماه در اینچئوان برگزار شود. اردوهای بادبانی هم درحال هماهنگی است. در مجموع ۴۰ ماده در بازی های آسیایی برگزار می شود البته بحث مهمی که وجود دارد، مسابقات جهانی رده سنی جوانان است که باید از موقعیت خودمان دفاع کنیم. با وجود اینکه بازی های آسیایی اینچئوان برای ما بسیار با ارزش است اما اهداف دیگر را تحت الشعاع قرار نمی دهیم و از آنها نیز غافل نمی شویم.

ابراهیمی گفت: با هدف حضور موفق در مسابقات جهانی که تابستان سال آینده برگزار می شود، اردوهای جوانان هم به زودی استارت خواهد خورد.

سرپرست فدراسیون قایقرانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۴ ورزشکار در اردوهای تیم ملی حضور دارند که این تعداد در حال افزایش است. در فدراسیون یک محوریت فکری را بنا کردیم که به امید خدا این بحث را گسترش خواهیم داد. استعدادهایی که امکان دارد به هر دلیلی از آنها غافل شده باشیم، امکان حضور آنها در اردوی تیم ملی فراهم شده است. پدیده ها از طرف هیئت ها به فدراسیون معرفی می شوند. با استراتژی درهای باز، استعدادهای قایقرانی در هر دوره از اردوها می توانند با معرفی هیئت مربوطه در تست گیری حضور یابند.

وی افزود: ما برای برگزاری اردوهای تیم ملی تعداد بالاتر از حد مجاز در را در نظر می گیریم. به محض رسیدن یک نامه از هیئت های استانی به دست ما با هماهنگی کادر فنی از آنها تست می گیریم، اگر شرایط خوبی داشته باشند آنها را حفظ می کنیم. به خودمان اجازه نمی دهیم هیچ استعدادی پشت درهای بسته بماند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شاید این فضای فکری وجود داشته باشد که وقتی یک سرپرست در راس فدراسیون حضور دارد، شرایطش با شرایط رئیس فدراسیون متفاوت است. دلایل مختلفی در این مورد وجود دارد. یکی این است که سرپرست نمی داند تا چه زمانی در راس کار قرار داد. شاید این نگرانی برای سرپرست وجود داشته باشد که اگر من بخواهم به عنوان شخص اول فدراسیون فعالیت های طولانی مدت و برنامه های بلندی داشته باشم، ممکن است، یکی، دو هفته دیگر به هر دلیلی در انتخابات رای نیاورم. قطعا این موضوع و تفکر برای سرپرست وجود دارد که بخواهد فعالیت خود را به صورت مقطعی و با البته همراه با دلسردی ادامه بدهد ولی این اتفاق هرگز در فدراسیون قایقرانی رخ نداده و رخ هم نخواهد داد. تا زمانی که من به عنوان خدمتگزار هستم، چنین چیزی نیست.

وی یادآور شد: ما باید برنامه های خود را با خرد جمعی و راهبردی تا لحظه ای که خداوند نعمت خدمتگزاری را عطا کرده است، انجام بدهیم. ما نه تنها دلسرد نیستیم بلکه بلکه با انگیزه زیاد کارمان را انجام می دهیم. مهم نیست در راس هرم باشیم یا در قاعده، هدف فقط خدمت است. نه با بودن به عنوان یک سرپرست شاد می شوم و نه با رئیس بودن.

ابراهیمی با بیان اینکه در تفکر مدیریتی من، معنای اینکه سرپرست باشم یا رئیس و یا یک کارگر کوچک، هیچ فرقی ندارد، گفت: مهم خدمت است. با همین نیت توانستیم باوجود مشکلات بسیار زیاد از جمله تعلیق تحمیلی بهترین نتایج تاریخ قایقرانی ایران را در قهرمانی آسیا کسب کنیم. کشتی فدراسیون قایقرانی به گل نشسته بود اما ما با لطف خدا موفق ظاهر شدیم.

او ادامه داد: ما از نظر بودجه مشکل داشتیم. باید امنیت شغلی برای کارمندان ایجاد می کردیم و روحیه مربیان و بازیکنان را برمی گرداندیم. مشکلات برون مرزی هم وجود داشت که با دعای خیر مردم با این دید که نگاه ما قدرت طلبی و منیت نیست آمدیم و خدا کمک کرد که توانستیم با ۲۰ طلا ۱۴ نقره و ۸ برنز نتایح خوبی در آسیا کسب کنیم.

سرپرست فدراسیون قایقرانی یادآور شد: بیش از ۳ ماه است که ریالی از وزارت ورزش پولی دریافت نکرده ایم اما اردوهای ما با این تکثر، بدون توقف در حال برگزار شد. مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف با قدرت انجام شد.

وی تاکید کرد: ما در مضیقه مالی قرار داریم. تعهداتی که شده باید عملی شود. تا این لحظه چندن نامه به وزارت ورزش و جوانان داده ایم که هیچ پاسخی متاسفانه به ما داده نشده است. چهارشنبه هفته گذشته شخصا به وزارت ورزش رفتم و سعی کردم با عزیزان دیدار داشته باشم که ظاهرا در کنفرانس خبری بودند و نتوانستم آنها را ملاقات کنم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نامه ای به وزیر و سجادی، معاونش دادم. گزارش کامل را ارائه کرده و در خصوص برنامه ها و مشکلات در نامه صحبت کردم. البته شنیدم سجادی، معاون وزیر دستور داده است مساعدتی در رفع مقطعی این مشکلات داده شود. با تمام این تفاسیر هنوز یکم دقیقه از کارها روی زمین باقی نمانده است. جامعه از ما توقع دارد و تا زمانی که هستم اجازه نمی دهم این مشکلات مانع کار ما شود.