به گزارش پارس نیوز ،‌ محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات، مظهر حضور مردم است، گفت: عرصه انتخابات بیش و پیش از هر امکان دیگر منجر به تقویت کشور می‌شود، چرا که محصول انتخابات از یک سو اصلاح روندها و ساختارها و از سوی دیگر حضور مردم در صحنه می‌شود، امیدواریم در روزهای آتی با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب افراد اصلح از سوی آنها شاهد خودنمایی ایران قوی باشیم.

وی افزود : آرزوی مشترک تمام ایرانیان، داشتن ایرانی قوی و با عزت است، تقویت و عزت کشور به همراه مردم و با مردم صورت می‌گیرد، مردم ما مردمی هوشیار و آگاه هستند و در کارزار روز جمعه با انتخاب افراد اصلح مسیر اقتدار کشور را بیش از پیش هموار می کنند.

پیرهادی  تاکید کرد:  پس از اینکه مقام معظم رهبری اخیرا تاکید کردند: "مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و افراد  اصلح را انتخاب کنند."، این سفارش ایشان سبب تقویت غربالگری مردم از میان کاندیداها شده است و پیرو این سفارش و واکنش محسوس جامعه به آن کاندیداها نیز تلاش دارند در طیف و جریانی که نسبت به آنها کوچکترین بدگمانی ای وجود دارد، محدود و محصور نشوند به همین دلیل تعدد و تنوع فهرست های انتخاباتی در جریان انقلابی بیش از هر زمان دیگری است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: شائبه فساد و حتی غیرشفاف بودن برخی افراد، نامزدها را برای ماندن و دادن تعهد حضور در یک فهرست مردد کرده. به نظر می رسد که سفارش مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح، برخی ذینفعان انتخاباتی را  بایکوت کرده است.

 هیچ گژی و فسادی از چشم مردم پنهان نمی‌ماند

پیرهادی گفت: به مدد مطالبه شفافیت جامعه و فضایی که شبکه های ارتباط جمعی میسر کرده است، نور به تاریکخانه‌ها تابیده شده و  دیگر هیچ تحرک، گژی و فسادی نیست که از دید مردم پنهان بماند. مردم نجیب ایران همواره با آرایشان نشان داده اند که بهترین قاضی هستند و چک سفیدامضایی را در اختیار هیچ فرد و جریانی قرار نداده اند.

 فهرست‌ها بدون اعتماد مردم خاصیتی ندارند

وی ادامه داد : این اقبال مردم به افراد و فهرست‌های انتخاباتی است که به آنها اعتبار می‌دهد، اگر مردم اعتمادشان را از افراد بردارند، فهرست های انتخاباتی خاصیتی ندارند و به فهرست حضور و غیاب احزاب و طیف های سیاسی شبیه در کارزار سیاسی تبدیل می شوند.

 مردم بیشتر از دستاوردهای دفاعی به کشور اقتدار می‌دهند

پیرهادی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات، در موقعیت بین المللی کشور هم اثر گذار و نشان دهنده اقتدار ملی است، اگرچه قدرت دیپلماسی، دستاوردهای امنیتی و دفاعی به کشور اقتدار می‌دهند اما بیش و پیش از این عوامل حضور مردم در صحنه است که سبب حفظ اقتدار کشور می شود و در حقیقت ملت ها هستند که شاخص سنجش اقتدار کشورشان هستند.

وی گفت : هوشیاری ملت ایران در بزنگاه های سیاسی همواره منجر به تقویت هیبت کشور از منظر جامعه بین المللی و انزوای دشمنان در قبال ایران شده است.