به گزارش پارس نیوز ، علیرضا پیمان پاک ضمن اعلام عرضه گسترده گوشت منجمد در سراسر کشور به واردات گوشت اشاره و گفت که روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله به طور مستمر تا پایان ماه رمضان وارد می‌کنیم.

قیمت گوشت به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی در بازار، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی هستند. عوامل داخلی شامل تقاضا و عرضه در بازار داخلی، هزینه‌های تولید و نگهداری دام، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های بسته‌بندی محصولات گوشتی هستند. عوامل خارجی شامل تقاضا و عرضه در بازار جهانی، تغییرات ارزش ارز، تغییرات قوانین و مقررات صادرات و  واردات ، شرایط آب و هوایی و بیماری‌های دامی در سطح جهانی هستند. بنابراین، قیمت گوشت تحت تاثیر مستقیم این عوامل قرار می‌گیرد و تغییرات در هر یک از این عوامل می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت گوشت داشته باشد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده که برای اسفندماه ۲۰۰۰ تن گوشت گوسفندی منجمد وارد شود که در حال حاضر در سردخانه‌ها است و آخرین مراحل تاییدیه‌های دامپزشکی را طی می‌کند تا در اسفندماه عرضه شود.

وی عنوان کرد: این گوشت برای مصرف‌کننده ۲۳۰ هزار تومان است و قطعات پرمصرف مانند ران و سردست ۲۶۰ هزار تومان قیمت مصرف‌کننده است.

 

علیرضا پیمان پاک تصریح کرد: در کنار آن حدود ۱۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد وارد و ترخیص شده است. معادل همین میزان هم در گمرکات و در مسیر است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار تن هم تولید شده که تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد داریم که برای مصارف صنف و صنعت و رستوران استفاده شود.

وی متذکر شد: قیمت این گوشت ۲۸۵ تا ۳۰۰ هزار تومان براساس قطعه‌بندی و دسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در دسترس مردم قرار می‌گیرد.