مهدی سعادتی ، نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با تاکید بر اینکه انتخابات دخالت مردم در سرنوشت خودشان است، گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های عزت، اقتدار و افتخار ملت بزرگ ایران انتخابات است و هر چه انتخابات پرشورتر و مشارکت مردم در آن بیشتر باشد، پشتوانه نظام مستحکم‌تر می‌شود و قدرت چانه زنی ما در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای و دخالت آنها در تعیین سرنوشت خود، به تقویت قدرت مردم منتهی و موجب می‌شود که مسئولان با اتکا به این قدرت، بهتر کار کنند.

این نماینده مجلس همچنین درباره مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: ما بهترین مردم را داریم و باید بهترین خدمات را نیز به آن‌ها ارائه دهیم؛ بهترین خدمت این است که قدر آنها را بدانیم و در برابر آنها با کار بیشتر، گره گشایی و حل مشکلات سر تعظیم فرود آوریم. ملت ما، نظام، رهبری و شهدای خود را دوست دارند و پای آن را همه ابعاد ایستاده‌اند.

سعادتی افزود: در این مقطع باید جلوی هر اقدامی که باعث ناامیدی، ایجاد تشتت و کاهش شور و نشاط در مردم می‌شود؛ نظیر برخی سوء مدیریت‌ها گرفته شود. باید خدمتگزاری به مردم را عاملی اصلی برای افزایش شور و نشاط بدانیم. همچنین اجرای عدالت در همه بخش‌ها خواسته مردم و از تاکیدات رهبری و رئیس جمهوری است.

وی عنوان کرد: در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم از دیگر عواملی است که می‌تواند موجب افزایش شور و نشاط در جامعه شود چراکه گرانی افسار گسیخته و عدم نظارت بر این مسأله مقداری عرضه زندگی را بر مردم تنگ کرده است و  رسیدگی به این موارد جزو مسئولیت‌های اصلی مسئولان است. باید فشار از گُرده مردم کم شود و مسئولان با تمام توان با گرانی و مافیاها و سلطان‌های پشت صحنه مبارزه کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم وضعیت معیشت و زندگی مردم را بهتر کنیم و این مساله به عاملی اساسی برای افزایش مشارکت در انتخابات تبدیل شود.