علی رضایی، نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به انتخابات مجلس، اظهار داشت: دشمنان و بیگانگان و معاندان و کسانی که نمی‌خواهند روزهای خوب جمهوری اسلامی را ببینند، می‌گویند کسی در انتخابات‌ ها شرکت نکند، اما مردم با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و نگرانی از بیکاری فرزندان‌شان، وقتی که پای مسائل کلان کلیت نظام در میان است، در انتخابات شرکت می‌کنند. بر اساس آنچه که در حوزه انتخابیه خودم مشاهده کردم از شور و شوقی که موجود است، یقین بدانید که امسال مشارکت نسبت به سال‌های قبل بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در میزان مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: به خاطر مسائل اقتصادی نارضایتی‌هایی وجود دارد که درست است؛ مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند و هرچه زودتر چاره‌ای بیندیشند که از نگرانی و نارضایتی مردم کاسته شود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس در پاسخ به این پرسش که فردی را که تمایل به مشارکت در انتخابات ندارد، چگونه برای حضور در انتخابات ترغیب می‌کنید؟ تاکید کرد: به عنوان یک نماینده از همه کسانی که خاکستری هستند و نمی‌خواهند رای دهند، دعوت می‌کنم که بیایند ؛ چراکه اگر بی تفاوت باشند، نام کسی از صندوق در می‌آید که اولاً مطلوب آنها نیست و دوماً تعداد آرای او کم است و پشتوانه مردمی ندارد و نمی‌تواند موثر باشد. به این افراد می‌گویم هرچه مشارکت مردمی بیشتر باشد، افرادی که انتخاب می‌شوند کیفیت بیشتری خواهند داشت.