به گزارش پارس نیوز ، علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد که طرح‌های سه‌گانه کالابرگ الکترونیکی، ارتقای امنیت غذایی کودکان و مادران دارای کودک شیرخوار از جمله آنهاست، اظهار کرد: از ابتدای امسال طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور آغاز شد و اکنون به تمام کشور رسیده است. افراد دهک یک تا سه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا دهک ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

عسگریان گفت: قرار بود این مبلغ در سفره غذایی مردم صرف شود اما چون زیرساخت وجود نداشت یارانه نقدی به مردم تعلق گرفت اما خوشبختانه چند ماه قبل زیرساختی مهیا شد تا مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را خرید می‌کردند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی شارژ می‌شد تا بتواند خرید بیشتری انجام دهند.

وی گفت: در طرح فجرانه که برای مدت ۳ ماه است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. برای این کار کافیست مردم به ۲۱۰ هزار فروشگاهی که به شبکه ملی اعتبار (طرح کالابرگ الکترونیک) متصل هستند مراجعه و از آن‌ها خرید کنند. یک برنامه کاربردی به نام «شما» توسعه داده شده است که مردم می‌توانند با نصب و ورود به آن از فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود باخبر شده و از آن‌ها خرید کنند.

معاون وزیر رفاه تصریح کرد: از هفدهم بهمن‌ماه یارانه اعتباری ۲۲۰ هزار تومان در حساب تمامی افراد خانوار دهک های اول تا هفتم درآمدی شارژ می‌شود و خانوار می‌توانند با خرید از فروشگاه‌های معرفی شده از این اعتبار استفاده کنند. این مبلغ ۲۲۰ هزار تومان بوده و باید از ۱۱ قلم کالای معرفی‌شده خریداری شود.

عسگریان با بیان اینکه مبلغ یارانه را می‌توان نقدی برداشت کرد، اما اعتبار تشویقی شارژ شده صرفاً باید از طریق خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد استفاده شود، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تمام طرح‌های حمایتی برای ارتقای امنیت غذایی و اطمینان از مصرف اقلام غذایی مورد نیاز گروه‌های هدف از طریق بستر کالابرگ الکترونیکی و به صورت اعتباری ارائه خواهدشد تا کالری مورد نیاز مردم تامین شود.