محمدصالح جوکار ، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، درباره مولفه های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: علی رغم نارضایتی هایی که بعضا مردم نسبت به وضعیت اقتصادی دارند، اما قطعا مردم ما پای صندوق های رای حضور پیدا خواهند کرد. اینگونه نیست که مردم با صندوق رای قهر کنند.

وی ادامه داد: فضای سیاسی جامعه نشان می دهد که مردم ما این درک بالا را دارند که حضور در پای صندوق رای به نوعی مشارکت در سرنوشت آینده خودشان است و بین مشارکت در صحنه انتخابات با مشکلاتی که وجود دارد تفاوت قائل هستند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه لازم است که اقدامات جدی برای کنترل و ثبات بخشی به بازار صورت گیرد، اظهار کرد: برای افزایش انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات، لازم است که مردم نسبت به آینده امید پیدا کنند و در سایه روحیه جهادی و حضور مسئولان در بین مردم،ۀ شاهد افزایش امید در مردم خواهیم بود. گاهی اوقات برخی از روی بی اطلاعی یا ناآگاهی صحبت هایی می کنند که منجر به آزاردگی خاطر مردم می شود.

جوکار تصریح کرد: باید با ارائه برنامه به مردم نوید دهیم که برای بهبود شرایط در سال آینده چه اقداماتی قرار است انجام شود. باید در حوزه اقتصادی برنامه مشخص و روشنی داشته باشیم.  از سوی دیگر اقداماتی که در دو سال اخیر صورت گرفته است حاکی از رشد اقتصادی و ثبات قیمت ها است و نباید اقداماتی که دولت در این مدت برای کنترل نقدینگی و ثبات بازار انجام داده است، فراموش شود و باید این اقدامات برای مردم تبیین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همان طوری که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، مردم باید همه این اقدامات خوب صورت گرفته را در سفره و زندگی خود لمس کنند و باید دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود.