به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، تیم‌های ملی فوتبال قطر و اردن در مرحله فینال هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا شنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه «لوسیل» قطر با قضاوت «نینگ ما» چینی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید تا قطر برای دومین سال پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

ترکیب تیم ملی فوتبال قطر: مشعل برشام، لوکاس مندس، علی مختار، طارق سلمان، محمد وعد، حسن الهیدوس (۵۳- عبدالعزیز حاتم)، احمد فتحی، جاسم ابوالسلام (۵۳- علی اسدالله)، یوسف عبدالرزاق (۶۳- اسماعیل محمد)، المعز علی عبدالله و اکرم عفیف

ترکیب تیم ملی فوتبال اردن: یزید ابولیلا، نصیب، یزان العرب، الاجالین، احسان حداد، ال راشدان، الروابده، محمود المردی، موسی التماری، یزان النعیمات و اولوان

بازی پایاپای قطر و اردن در دقایق ابتدایی بازی

دو تیم بازی را پایاپای آغاز کردند و از همان ابتدای بازی کار را در میانه میدان مدیریت کردند تا بتوانند تاکتیک‌های خود را در زمین اجرا کنند. در دقیقه ۹ بازی بازیکنان تیم ملی قطر صاحب موقعیت بسیار خوبی شدند اما شوت کم جان اکرم عفیف آرام در آغوش ابولیلا دروازه‌بان اردن آرام گرفت.

در ادامه بازیکنان اردن بودن که حملات متعددی را روی دروازه قطر تدارک دیدند که روی همین حملات یزان نعیمات بازیکن تیم ملی اردن پشت محوطه قطر صاحب توپ شد و شوت سنگینی را روانه دروازه قطر کرد که مشعل برشام دروازه‌بان عنابی‌ها آن را مهر کرد و مانع گلزنی اردنی‌ها شد.

اولین گل قطری‌ها از روی نقطه پنالتی

حملات بازیکنان قطری به روی دروازه اردن ادامه داشت و اکرم عفیف روی حرکت انفرادی خود وارد محوطه جریمه اردن شد و همین حرکت پا به توپ بودن عفیف مدافعان تیم ملی اردن را مجبور کرد تا در دقیقه ۲۲ روی او خطا کنند و یک ضربه پنالتی به سود قطری‌ها اعلام شد.

اکرم عفیف پشت این توپ ایستاد و با یک ضربه فنی بغل پا توپ را به سمت راست دروازه‌بان اردن زد تا گل اول قطر در فینال به ثمر برسد.

قطر با هتریک اکرم عفیف به قهرمانی رسید/ شگفتی اردن کامل نشد خوشحالی اکرم عفیف پس از گل اول قطر

دروازه‌بانی که ناجی دروازه اردن شد

قطری‌ها که می‌خواستند در همان نیمه اول کار را تمام کنند حملات خود را ادامه دادند و در دقیقه ۳۳ صاحب ضربه کرنر شدند که ارسال خطرناک اکرم عفیف را لوکاس مندس با ضربه سر به سمت دروازه اردن زد که ابولیلا دروازه‌بان اردنی‌ها توپ را از زیر طاق بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

مصدومیت عجیب اکرم عفیف در دقایق پایانی نیمه اول

در دقیقه ۴۷ این دیدار اکرم عفیف دچار مصدومیت شد و به دلیل اینکه نمی‌توانست به بازی ادامه دهد او را با برانکارد به بیرون منتقل کردند اما پس از چند دقیقه به زمین بازی برگشت و همه را به دلیل مصدومیتش متعجب کرد.

تلاش بی حاصل بازیکنان اردن

بازیکنان تیم ملی فوتبال اردن که نمی‌خواستند بازنده به رختکن بروند دست به حملات پی در پی زدند اما دفاع مستحکم قطری‌ها این اجاره به آنها نداد تا گل مساوی را به ثمر برسانند تا بازی با نتیجه یک بر صفر در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم متفاوت برای اردنی‌ها

بازیکنان اردن نیمه دوم این دیدار را متفاوت آغاز کردند و از همان دقایق ابتدایی کار هجمومی را در دستور کار قرار دادند تا گل تساوی را به ثمر برسانند. حمله شاگردان حسین عموتا به روی دروازه قطر ادامه داشت و در دقیقه ۵۸ کرنر ارسالی بازیکنان اردن را یزان العرب با یک ضربه چکشی توپ را روانه دروازه قطر کرد که مشعل برشام با یک واکنش زیبا مانع گلزنی اردنی‌ها شد.

چند دقیقه بعد باز هم این اردنی‌ها بودند که با حمله به سوی دروازه قطر صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه نمایشی با پشت پای علی اولوان به شکل خطرناک از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

قطر با هتریک اکرم عفیف به قهرمانی رسید/ شگفتی اردن کامل نشد

گل مساوی و بازگشت اردنی‌ها به بازی

فشار تیم ملی اردن به روی دروازه قطری‌ها ادامه داشت تا این که در دقیقه ۶۷ ارسال توپ از سمت راست به روی دروازه قطر را یزان نعیمات با یک کنترل زیبا و شوت پای چپ تو پ را به سمت راست دروازه قطر زد تا توپ به تور دروازه قطر سنجاق شود.

باز هم پنالتی باز هم اکرم عفیف

قطری‌ها که نمی‌خواستند به راحتی جام را از دست بدهند دست به ضدحمله زدند و این بار اسماعیل محمد بود که با ورود به محوطه جریمه اردن مدافعان این تیم را مجبور به خطا کردند که داور این دیدار به کمک VAR برای بار دوم پنالتی را به سود قطری‌ها اعلام کرد. تا اکرم عفیف در دقیقه ۷۳ دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند.

هت تریک پنالتی ها و اکرم عفیف

در دقیقه ۹۲ ضد حمله قطری ها باعث شد اکرم عفیف با دروازه‌بان اردنی ها تک به تک شود. زیرکی و تکنیک اکرم عفیف باعث شد تا دروازه‌بان VAR خطای پنالتی برای قطر اعلام کرد تا اکرم عفیف ستاره بی چون و چرای قطری ها در دقیقه ۵+۹۰ گل سوم قطر را به ثمر برساند و قهرمانی این تیم را مسجل کند.