تیم فوتبال نفت تهران که موفق شد هفته قبل با شکست دادن الجیش قطر راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا شود روز سه شنبه در نخستین بازی اش از این مرحله باید به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود.تیمی که در مدت 10 سال حضورش در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا با تیم هایی مثل،صبا،استقلال،سپاهان و ..بازی کرده است.

پاختاکوری ها با سیستم ٢-٤-٤ بازي مي كنند و در جام ملت های آسیا 4 ملی پوش در تیم ازبکستان داشتند.کاپیتان این تیم ملی پوشی از کشور گرجستان است که پیراهن شماره 7 را بر تن می کند.اما خطرناکترین بازیکن آنها ملی پوش تیم ازبکستان است که پیراهن شماره 11 را بر تن می کند.

پاختاکوری ها از سال 2004 در مسابقات آسیایی حضور دارند و در این مدت فقط 3 در خانه و ان هم مقابل تیم های عربستانی شکست خورده اند.

آنها در این 10 سال و در همه دیدارهای خود با تیم های ایرانی در ازبکستان پیروز بوده اند.پاختاکوری ها در سال 2004 ذوب آهن را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند و در سال ٢٠٠٦  هم مقابل فولاد با نتیجه ٢-٠ به برتری رسیدند. پیروزی دو بر یک مقابل صبا در سال 2009،شکست دادن استقلال با نتیجه دو بر یک در سال 2011 و شکست دادن سپاهان با همین نتیجه در سال 2010 از دیگر نتایج این تیم در مقابله با تیم های ایرانی است.

پاختاکوری ها به عنوان تیم قهرمان ازبکستان وارد رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شده اند و در یک سال اخیر یک رکورد جالب از خودشان به جا گذاشته اند.آنها در 26 بازی اخیر خودشان هرگز شکستی را تجربه نکرده اند!