به گزارش پارس نیوز به نقل از دانشجو، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک پیروزی فوتبال ایران در مقابل ژاپن، گفت: این پیروزی را به ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه امروز قرار است شهردار تهران گزارشی از سفر به چین را ارائه کند، گفت: گفته شده که خرید اتوبوس‌های برقی قطعی شده است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تعیین عوارض تردد، گفت: افزایش قابل توجه یا اندک عوارض؛ هر دو تفکر ممکن است افراطی و تفریطی باشد؛ باید قیمت‌ها منطقی باشد و هزینه‌ها برای تردد بازدارنده باشد تا ترافیک و آلودگی هوا کاهش یابد؛ این عوارض برای مواردی است که افراد ناچار می‌شوند در شرایط خاصی از خودروی خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، علیرضا زاکانی شهردار تهران جهت ارائه گزارش دستاورد‌های سفر تیم مدیریت شهری به چین و قرارداد‌های منعقد شده برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر بخش‌ها وارد صحن شورا شد.

در جلسه امروز شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اشاره کرد و گفت: رانندگان می‌گویند که مدتی است برای اسقاط تاکسی خود ثبت نام کرده، اما هنوز اقدامی انجام نشده است و تنها امکان خرید خودروی جدید ایران خودرو است و اگر خودروساز دیگری نیز پیش بینی شود، این انحصار شکسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که وزارت صمت و وزارت کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا با توجه به آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو‌های فرسوده، نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شود.

همچنین پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران به بارش برف در چند روز گذشته اشاره کرد و از اقدامات شهرداری در زمینه برف روبی تشکر شد.

وی به انتقاداتی که در خصوص ساخت مسکن چینی از سوی عده‌ای مطرح شده اشاره کرد و گفت: در پردیس یک شرکت ترکیه‌ای کوز ساخت و بحث انعقاد قرارداد با آن‌ها وجود دارد و چیز تازه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مهمترین سیاست دولت تامین مسکن است، گفت: رئیس جمهور وعده تامین ۴ میلیون مسکن را داده است؛ تقاضا در این زمینه حداکثر است، اما فاصله زیادی بین عرضه و تقاضا است.

سروری ادامه داد: باید ظرفیت سازی در حوزه مسکن انجام شود و کار‌های که توسط شهرداری صورت می‌گیرد مورد تقدیر قرار گیرد نه اینکه فرصت‌ها را تبدیل به تهدید کنیم؛ اگر شهرداری بتواند در زمینه مسکن از چینی‌ها استفاده کند کار خوبی است و باید دستشان را هم بوسید.

وی با بیان اینکه ما از تولید داخل هم استفاده می‌کنیم، گفت: البته مشکلاتی وجود دارد؛ چرا وضعیت هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم و مهمترین مووضع سرمایه گذاری است و من از این اقدام شهرداری تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگر سخنانش به طرح آرمان اشاره کرد و گفت: در تعداد زیادی از مساجد این طرح انجام شد؛ در زمان اعتکاف ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفت و کار بزرگی بود و از معاونت اجتماعی شهرداری و دوستان عزیز در این حوزه تشکر می‌کنم.

سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورای شهر گفت: تاکنون ۱۷ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده و با توجه به آمار ۲۱ هزار نفری معتادان باید نزدیک به ۵۰۰۰ نفر دیگر جمع آوری شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰۰ ظرفیت خالی در مراکز یاور شهر توسط شهرداری تهران ایجاد شده است؛ اکثر کلونی‌های بزرگ تجمع معتادان جمع آوری شدند. این دغدغه شورا و شهرداری بود و امیدواریم تا پایان سال تمام معتادان متجاهر جمع آوری شوند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا گفت: معاون شهرسازی باید بر اساس جایگاه و حد اندازه خود در خصوص ساخت مسکن صحبت می‌کرد و اگر ساخت مسکن توسط شرکت‌های چینی در شورا مطرح و تصویب می‌شد، آن زمان معاون شهرسازی می‌توانست در خصوص آن اظهار نظر کند.