رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با انتقاد شدید از عدم پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: در حالیکه از ابتدای سال تحصیلی جدید از این معلمان در فضای آموزش و پرورش کشور استفاده شد و کلاس های خالی توسط این عزیزان ساماندهی شد، ولی هنوز حقوقی به آن‌ها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه شأن و منزلت معلم باید حفظ شود، افزود: متأسفانه با این روش پرداخت حقوق به معلم، انگیزه ای برای حضور در کلاس، تدریس و دلسوزی برای دانش آموز باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس با یادآوری اینکه بسیاری از معلمان به ما مراجعه داشتند که در تأمین معیشت و امرار  معاش خود و خانواده‌هایشان به مشکل برخورده اند، تأکید کرد: نباید این وضعیت ادامه یابد.

نوروزی اضافه کرد: در زمان رسیدگی به برنامه هفتم توسعه خطاب به منظور رئیس سازمان برنامه، این موضوع را در صحن علنی متذکر شدم ولی پرداخت حقوق معلمان سبک شمرده می‌‎شود.

وی با بیان اینکه این معمان سرمایه اجتماعی هستند که باید از آن‌‎ها حمایت شود، گفت: اگر همین امروز این معلمان در کلاس‌های درس حاضر نشوند، 22 هزار کلاس درس خالی می‌ماند و باید به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص حفظ شأن معلم عمل کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با این وضعیت بحرانی ایجاد شده انتظار داریم رئیس جمهور شخصاً به این موضوع ورود کند و مسئله حل شود. در حال حاضر در مجلس بیش از ۳۰۰ طرح در نوبت‌اند که ۵۰ طرح آن‌ها اولویت دارند که در صف رسیدگی و در دستور کار قرار دارد و ما در حال رایزنی برای بررسی طرح مذکور هستیم.