به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در دور سوم مرحله گروهی هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه اجوکیشن شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک ملی پوشان کشورمان به پایان رسید. مهدی طارمی(۲۶ و ۶۵) برای ایران و یحیی القسانی (۳+۹۰) برای امارات گل زدند.

صادق محرمی و محمدحسین کنعانی زادگان در این دیدار از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت کردند.

صعود به عنوان صدرنشین

تیم ملی فوتبال ایران که یکی از شانس های قهرمانی در هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیاست، با سه پیروزی در مرحله گروهی راهی یک هشتم نهایی شد و با 9 امتیاز صعود مقتدرانه ای از مرحله مقدماتی داشت.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، صادق محرمی(۴۵ رامین رضاییان)، سامان قدوس(۶۷ علیرضا جهانبخش)، سعید عزت اللهی، مهدی قایدی(۶۷ مهدی قایدی)، مهدی طارمی، علی قلی زاده(۶۷ امید ابراهیمی)، سردار آزمون(۸۷ رضا اسدی).

پیروزی ایران برابر امارات در نیمه اول/ تیم ملی باز هم قربانی داد! ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با امارات

آغاز هجومی طبق پیش بینی

ملی پوشان فوتبال کشورمان که به دلیل عملکرد نامطلوب برابر هنگ کنگ مورد انتقاد قرار گرفته بودند، دیدار برابر امارات را هجومی آغاز و تلاش کردند در همان دقایق ابتدایی دروازه امارات را باز کنند اما عجله و کم دقتی در دادن پاس های آخر اجازه نداد تیم ملی در دقایق ابتدایی دروازه حریف را به طور جدی تهدید کند.

۲۰ دقیقه و یک ضربه سر!

هر چند میل برای رسیدن به گل نزد بازیکنان تیم ملی وجود داشت اما برنامه ای نزد آنها وجود نداشت که بتوانند با ترکیب این دو به گل برسند. تیم ملی در ۲۰ دقیقه ابتدایی این دیدار فقط روی یک ارسال و ضربه سر سردار آزمون که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت توانست دروازه حریف را تهدید کند و در سایر دقایق کم اثر بازی کرد.

پیروزی ایران برابر امارات در نیمه اول/ تیم ملی باز هم قربانی داد! سردار آزمون با پاسی عالی طارمی را در موقعیت گل قرار داد

قفل پای طارمی باز شد

در حالی که تیم ملی نمایش خوبی در دقایق ابتدایی بازی نداشت بالاخره در دقیقه ۲۶ پاس خوب سردار آزمون در عمق دفاع امارات مهدی طارمی را وارد محوطه جریمه کرد و این بازیکن با ضربه ای دقیق و فنی گل اول ایران را وارد دروازه حریف کرد و اولین گل خودش در این مسابقات را به ثمر رساند.

گل قلی زاده آفساید اعلام شد

در حالی که علی قلی زاده در دقیقه ۳۳ با ضربه سر به زیبایی دروازه امارات را برای بار دوم باز کرده بود، کمک داور ویدئویی این گل را به دلیل قرار داشتن بازیکن ایران در آفساید مردود اعلام کرد تا بازی با همان یک گل ادامه پیدا کند.

پیروزی ایران برابر امارات در نیمه اول/ تیم ملی باز هم قربانی داد! صادق محرمی که یک کارت زرد گرفته بود به دلیل مصدومیت در نیمه اول تعویض شد

تعویض اجباری برای ایران

تیم ملی که در دو دیدار گذشته هم بازیکنانی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، در دقیقه ۴۳ دیدار برابر امارات هم صادق محرمی را به دلیل برخورد زانو به زانو با بازیکن حریف از دست داد و رامین رضاییان به جای او وارد زمین شد.

برتری ایران در نیمه اول

هر چند تیم ملی در نیمه اول نمایش متوسطی داشت و در برخی دقایق به اندازه خودش فوتبال بازی کرد، اما در مجموع نتوانست برابر تیم امارات که موقعیت زیادی ایجاد نکرد، انتظارات را برآورده کند و کماکان خبری از کارهای ترکیب و زوج سازی های تاثیرگذار در نوع بازی تیم ملی دیده نمی شود. با این حال نیمه اول با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

شوک کنعانی زادگان به تیم ملی

نیمه دوم هم با برتری ایران شروع شد و ملی پوشان کشورمان تا رسیدن به گل دوم هم پیش رفتند اما در دقیقه ۵۹ اشتباه محمدحسین کنعانی زادگان در دفع توپ داخل محوطه جریمه داور ازبکستانی را وادار به استفاده از کمک داور ویدئویی کرد که در بازبینی پنالتی تشخیص داده شد. کنعانی زادگان در این صحنه کارت زرد هم گرفت.

صعود مقتدرانه ایران باپیروزی بر امارات/تیم ملی زیر گیوتین خط دفاع کنعانی زادگان با یک اشتباه در دفع توپ به حریف پنالتی داد

بیرانوند پنالتی را مهار کرد تا طارمی گل بزند

ضربه پنالتی را در دقیقه ۶۴ یحیی القسانی به سمت دروازه ایران زد که علیرضا بیرانوند در دو مرحله توانست این ضربه را مهار کند و دروازه ایران را بسته نگه دارد. در شروع مجدد بازی بازهم سردار آزمون با ورود به داخل محوطه جریمه پاس عالی به مهدی طارمی داد تا او با ضربه ای محکم در دقیقه ۶۵ گل دوم خودش و ایران را به ثمر برساند.

سردار آزمون در حسرت گل

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که در این دیدار دو پاس گل به مهدی طارمی داده بود، در دقیقه ۶۷ با فرار در عمل دفاع حریف و ورود به محوطه جریمه با پای چپ دروازه حریف را باز کرد اما در بازبینی صحنه این گل هم آفساید اعلام شد تا بعد از گل قلی زاده دومین گل مردود ایران باشد.

صعود مقتدرانه ایران باپیروزی بر امارات/تیم ملی زیر گیوتین خط دفاع سردار با دادن دو پاس گل نقش پررنگی در پیروزی ایران داشت

گل محمدمحبی هم رد شد

ملی پوشان کشورمان که نمایش بهتری نسبت به دو دیدار گذشته داشتند، در اواخر نیمه دوم روند هجومی خود را دنبال کردند و با استفاده از ظرفیت هایی که داشتند، به سمت دروازه امارات حمله کردند و در دقیقه ۸۱ توسط محمد محبی به گل سوم دست رسید اما بازهم کمک داور ویدئویی این گل را به دلیل خطای محبی روی مدافع امارات مردود اعلام کرد.

۱۳ دقیقه وقت اضافه

در شرایطی که بازی از رمق افتاده بود و هر دو تیم در انتظار پایان آن بودند، داور ۱۳ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در دقیقه سوم اشتباه بازیکنان ایران در خط میانی ضد حمله را به امارات داد و یحیی القسانی که پنالتی را خراب کرده بود بعد از جا گذاشتن کنعانی زادگان با ضربه ای دقیق دروازه بیرانوند را باز کرد تا این گلر کلین شیتی در این بازی نداشته باشد.

صعود مقتدرانه ایران باپیروزی بر امارات/تیم ملی زیر گیوتین خط دفاع علیرضا بیرانوند یک پنالتی مهار کرد اما در کلین شیت ناموفق بود

تیم ملی زیر گیوتین خط دفاع

مثل دو دیدار گذشته در این بازی هم خط دفاعی تیم ملی شکننده و نگران کننده بود. در ضد حمله ای که اماراتی ها در سومین دقیقه وقت های اضافه زدند، محمدحسین کنعانی زادگان به راحتی از بازیکن حریف فریب خورد و با پشت کردن به توپ باعث شد یحیی القسانی به راحتی دروازه ایران را باز کند.

جدول رده بندی گروم سوم با صدرنشینی ایران

صعود مقتدرانه ایران باپیروزی بر امارات/تیم ملی زیر گیوتین خط دفاع

کد خبر