عبدالجلال ایری ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به وجود قریب به 100 ساختمان ناایمن و بیش از چند هزار ساختمان پر خطر در پایتخت عنوان کرد: متاسفانه تهران علاوه بر مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک و ... با چالشی به نام ساختمان‌های ناایمن مواجه است. البته که در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای این مهم صورت گرفته اما کماکان شاهد ساختمان های ناایمن و متاسفانه پر تردد در سطح شهر هستیم.

وی افزود: بخشی از ساختمان های نا ایمن اعم از سازمان‌ها،  بیمارستان‌ها و مدارس ، مالکان دولتی دارند که با اهتمام مسئولان دولتی و شهرداری باید نسبت به ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر سطح شهر اقدام شود. از طرفی مقررات سختگیرانه طی سالهای اخیر موجب شده ساختمان ناایمنی ساخته نشود؛ اما کماکان جان مردم هنگام تردد در ساختمان‌های پر خطر، نا ایمن و قدیمی در خطر بوده و احتمال وجود حوادثی مشابه پلاسکو وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای اینکه، برنامه‌های ایمن سازی ساختمان ها در سطح کشور با پشتوانه قانونی همراه باشد، در برنامه هفتم توسعه برای متولیان تکلیف با زمان بندی مشخص تعیین کردیم.

ایری تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه وزارت راه و شهرسازی موظف شده با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها نسبت به شناسایی کلیه ساختمان های ناایمن بحرانی و پرخطر دستگاههای اجرائی در کلان شهرها و مراکز استانها اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای دقیق مصوبه برنامه هفتم توسعه تمام واحدهای نا ایمن شناسایی و سپس رفع خطر شود. ما در مجلس با جدیت پای اجرای این بند قانونی ایستاده ایم و به صورت مداوم از وزارت خانه های راه و کشور پیگیری خواهیم کرد.