به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا و سیما ، آقای رئیسی، امروز پنجشنبه در جمع اقشار مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، ضمن تبریک ماه مبارک رجب، با ادای احترام به روح مطهر شهدا و خانواده معزز آنان، اظهار داشت: حضور بنده به عنوان خدمتگزار در شهر‌های اطراف تهران به لحاظ نظام مسائل و تراکم جمعیتی این شهر‌ها سفر استانی به‌شمار می‌آید و تلاش ما این است که در نشست‌های شورای اداری، برای رفع مشکلات مردم شهر‌های همجوار تهران نیز تلاش کنیم.

رئیس جمهور، پیگیری حل مشکلات زیرساختی، جاده‌های مواصلاتی و آب و برق این منطقه را از جمله علل اصلی سفر خود، عنوان و تصریح کرد: توسعه شهرستان از جمله فرصت‌های بسیار خوب برای مردم محسوب می‌شود که اگر با حفظ محیط زیست و مراتع و جنگل‌ها همراه نباشد، ممکن است به تهدید تبدیل شود.
 
آقای رئیسی گفت: با توجه به اینکه توسعه این منطقه از طرف دولت پذیرفته شده است، اما قطعاً باید با حفظ قوانین، مقررات و حریم منابع طبیعی همراه باشد؛ با ساخت و ساز‌های مخرّب در طبیعت شهرستان از طرف افراد یا دستگاه‌های حکومتی یا متصل به قدرت، مخالفیم و قطعاً با این‌گونه کارهای غیر مجاز، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.
 
رئیس جمهور، تخریب محیط‌ زیست و منابع طبیعی را ظلم به مردم و آیندگان و تخلف غیر قابل گذشت، دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت مردمی به این منطقه، بازنگری در قوانین و مقررات ساخت و ساز‌ است.
 
آقای رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت منابع آبی، به‌ویژه در بخش کشاورزی، تصریح کرد: خوشبختانه در این منطقه با اینکه در چند سال اخیر، خشکسالی‌ بوده است، مشکل کمبود آب نداریم، اما اهمیت مدیریت منابع آبی، کمتر از اهمیت وجود آب نیست.
 
رئیس جمهور گفت: دولت بر توجه به الگوی مصرف در بخش‌های خانگی و صنعتی و همچنین، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، به‌ویژه آب‌رسانی زیرسطحی در بخش کشاورزی با هدف مدیریت منابع آبی، تأکید دارد.
 
آقای رئیسی، اظهار داشت: چرا وقتی مسئله‌ای به آسانی قابل حل شدن است، منتظر دستور مرکز (تهران) می‌مانید؟ ارتباط ستادی تشکیلاتی با مرکز لازم است، اما این ارتباط نباید موجب کندی کار شود؛ از مسائلی که باید با آن مبارزه کرد، کاغذبازی و پیچیدگی‌های اداری است.
 
رئیس جمهور، تصریح کرد: کاغذبازی اداری، نباید کشاورز و تولیدکننده را ناامید کند؛ کاری که باید در ادارات و سازمان‌ها صورت گیرد،‌ نظارت بر فرایند انجام کارها است تا معطلی به وجود نیاید.