به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، رحیم زارع با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در شیفت شب، گفت: کمیسیون مصوب کرد انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتطامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد ریال است، نسب به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

 

وی ادامه داد: مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند، قیمت روز خودرو تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور که می‌بایست تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به صورت بر خط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال گردد، به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: براساس این مصوبه، کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال پرداخت نمایند. در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصطلاحات بعدی می‌باشند.

تخصیص ۲۰ همت قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی

زارع ادامه داد: کمیسیون تلفیق مجلس، وزارت نفت را در سال ۱۴۰۳ مکلف کرد، معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ۱۴۰۳ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با (۵۰ درصد) قیمت بها بازار بورس در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد تا وزارتخانه مزبور آن را بر اساس گزارش اجرای برنامه مصوب هر دستگاه برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و عشایری، سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس کشور، آسفالت معابر، خیابان ها و جاده های دسترسی شهرک ها و نواحی صنعتی مورد استفاده قرار دهد.