به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سهم شرکت ملی نفت از ارزش نفت خام و میعانات گازی، بر اساس مصوبه مجلس ۱۴.۵ درصد تعیین شد که این مبلغ از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور وارد بررسی جزئیات این لایحه شدند و بررسی بخش درآمدهای لایحه بودجه را آغاز کردند.

وکلای ملت در بند الف تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه از بخش درآمدهای این لایحه مقرر کردند که شرکت ملی نفت ایران، معادل ۱۴.۵ درصد از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) تولیدی، موضوع اجزاء ۲ و ۳ این بند به عنوان سهم آن شرکت تعیین می شود که از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف است.

همچنین بر اساس این مصوبه وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه ذیربط مکلف شد معادل ۸۵.۵ درصد بقیه ارزش مواد مذکور را به حساب بستانکار دولت نزد خزانه داری کل کشور منظور نماید.

از آنجا که معاف شدن درآمد شرکت ملی نفت از محل فروش نفت خام و میعانات گازی از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام مغایر با برنامه پنجم بود، نمایندگان مجلس با ۱۵۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن علنی با این موضوع موافقت کردند. بنابراین درآمد شرکت ملی نفت از محل فروش نفت خام و میعانات گازی از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف شد.