به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، یکی از موضوعاتی که این روزها به صورت جسته و گریخته به آن پرداخته می‌شود، مربوط به تغییرات قیمت به بلیت سینماهای کشور و شناور بودن آن است که به نظر می‌رسد بسیاری از مخاطبان عمومی سینما از آن بی‌اطلاع‌اند و این موضوع به شفاف‌سازی بیشتری نیاز دارد. 

محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره شناور بودن قیمت بلیت سینماها توضیح داد: اتفاقی که اکنون رخ داده این است که قیمت بلیت سینماها طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سراسر کشور به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. 

سخنگوی انجمن سینماداران ادامه داد: در روزهای شنبه،‌ یکشنبه و چهارشنبه قیمت بلیت سینماها ثابت بوده و طبق روال قبل محاسبه می‌شود. 

صابری افزود: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا قبل از ساعت اوج،  قیمت بلیت سینماها طبق روال روزهای عادی لحاظ می‌شود اما در ساعت اوج و پس از آن، قیمت بلیت سینماها 80 هزار تومان خواهد بود. 

او در توضیح ساعت اوج گفت: ساعت اوج سینماها به موقعیت جغرافیایی سالن‌های سینما بستگی دارد و می‌تواند از سالنی به سالن دیگر متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است مدیر سینما کورش که در بزرگراه شهید ستاری واقع است،  بگوید ساعت اوج سینمای من از 16 به بعد است و مدیر سینما قدس که میدان ولی‌عصر(عج) قرار دارد، اظهار کند که ساعت اوج سینمای من از 18 به بعد آغاز می‌شود. پس این موضوع به تشخیص مدیر سینما بستگی دارد.