مصطفی طاهری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره افزایش قیمت اینترنت گفت: در پی افزایش قمیت اینترنت ما تصمیم گرفتیم در اولین فرصت ممکن، نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورها در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شوند و درباره میزان خریدهای ارزی، سرعت اینترنت، میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز، افزایش قیمت‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته و فرمولی که منجر به افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت شده، توضیحاتی ارائه دهند.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه دولت باید از این حوزه حمایت کند، ادامه داد: در حال حاضر دولت در برخی حوزه‌ها این  حمایت‌ها را انجام می‌دهد؛ به طور مثال معتقد است قیمت نان نباید افزایش یابد، زیرا قوت غالب مردم است و تحت هر شرایطی حتی 150 هزار میلیارد تومان از منابع و درآمد خود را صرف یارانه می‌کند، اگر عزم دولت بر این است که از اینترنت حمایت کند، مجلس از آن استقبال نیز می‌کند ، اما نباید از جیب بخش خصوصی این کار انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: اگر دولت سرمایه‌گذاری موردنیاز برای حوزه اینترنت را تامین کند تا از فرسودگی تجهیزات جلوگیری شود و مردم بتوانند خدمات در این بخش را ارزان دریافت کنند، اتفاق بسیار خوبی است؛ اما براساس اطلاعات ما دولت منابع موردنیاز این موضوع را در اختیار ندارد و اگر وعده‌ای نیز بدهد، اقداماتی است که انجام نخواهد شد.

طاهری افزود: افزایش قیمت خدماتی مانند اینترنت باید تدریجی باشد؛ افراط و تفریط نداشته باشد. به این معناکه نه چندین سال از افزایش قیمت جلوگیری شود و نه اینکه افزایش قیمت دفعتی صورت گیرد. افزایش قیمت باید پله‌ای باشد. اگر این موضوع سالانه، به تدریج و با شیب ملایم انجام شود جامعه نیز آسیبی نمی‌بیند.