به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، رقابت‌های مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در سالن شهید حیدریان قم با رقم خوردن صحنه‌هایی تلخ و دور از شان و جایگاه رشته پهلوانی کشتی به پایان رسید.

اعتراض تند برادران عبدولی به داوران تا اعتراض و فحاشی مربی سابق تیم ملی به کادر فنی حال حاضر تیم ملی، از جمله صحنه‌های تاسف‌برانگیز این رقابت‌ها بود که تا حد زیادی میزبانی خوب قم از این مسابقات را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

طی ماه‌های گذشته نیز شاهد انواع و اقسام بی‌اخلاقی‌ها در سالن مسابقات کشتی یا خارج از آن از سوی برخی از کشتی‌گیران و مربیان بودیم و وقایع رخ داده در مسابقات انتخابی تیم ملی، نتیجه بی تفاوتی محض کمیته انضباطی فدراسیون کشتی به اتفاقات تلخ کشتی است که شدیدا به هویت کشتی به عنوان یک رشته پهلوانی آسیب وارد کرده است.

همین ماه گذشته بود که مهدی هاشمی  درجریان مبارزه سنگین وزن میان دو تیم بانک شهر و دانشگاه آزاد در بابل، حرکاتی انجام داد که باعث هجوم تماشاگران به روی تشک و درگیری و زد و خورد در جریان مسابقات شد اما کمیته انضباطی کاملا به این موضوع بی‌تفاوت بود و این کشتی‌گیر چند روز بعد در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به میدان رفت.

در پایان فینال لیگ برتر کشتی آزاد در سالن هفتم تیر تهران نیز حواشی مختلفی رخ داد و شاهد برخی بی‌نظمی‌ها و درگیری‌ها در سالن رقابت‌ها بودیم، که اینبار نیز کمیته انضباطی هیچ اقدامی برای برخورد با متخلفان انجام داد.

در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در قم نیز شاهد انواع و اقسام بی‌احترامی‌ها به قشر زحمتکش و بدون حامی داوران کشتی ایران بودیم، درگیری‌ها و فحاشی‌های زیادی در سالن رقابت‌ها از سوی برخی کشتی‌گیران و مربیان صورت گرفت، تعداد زیادی بطری به روی تشک کشتی پرتاب شد که یکی از آنها با صورت پویا ناصر پور برخورد کرد و آسیب جدی به چشم او وارد شد.

همچنین برخی تماشاگران به تشک کشتی هجوم بردند، یکی از مربیان علاوه بر فحاشی به کادر فنی تیم ملی به همراه هوادران خود به تلویزیون و تابلوهای تبلیغاتی داخل سالن آسیب زدند و فحاشی‌های زیادی نیز از سوی برخی کشتی‌گیران و هواداران آن‌ها خارج از سالن کشتی بودیم. در چنین شرایطی مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی باید بیفتد که رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی وارد عمل شود و ضمن برخورد قاطع با مقصران، ریشه این بی‌اخلاقی‌ها در رشته پهلوانی کشتی را بخشکاند؟

در این میان منکر اشتباهات برخی داوران و شاید احتمال موثر بودن این اشتباهات در برخی مبارزه‌ها نیستیم، اما داوران کشتی در ایران با وجود برخورداری از کمترین حقوق و مزایا، از هیچگونه حمایتی در چنین مواقعی برخوردارنیستند تا جاییکه اعتراض شدید به داوران و حتی توهین به آن‌ها بدون نگرانی از هر گونه عواقبی، در دسترس ترین گزینه برای مربیان و کشتی‌گیران معترض است!

باید منتظر ماند و دید آیا کمیته انضباطی فدراسیون کشتی حداقل یکبار هم که شده وارد عمل می‌شود و به صورت جدی با خاطیان رقابت‌های انتخابی تیم ملی برخورد می‌کند یا باز هم باید شاهد تشدید این اتفاقات در مسابقات پیش رو باشیم؟