فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: چند سالی است که اسرائیلی‌ها به هر طریقی تلاش می‌کنند که حضور و نفوذشان را در کشورهای مختلف اسلامی و منطقه داشته باشند که این زیادی‌خواهی‌های اسرائیل را می‌رساند. هدف آنها نیز برهم زدن معادلات سیاسی در منطقه است.

وی ادامه داد: کینه و عداوت اسرائیل درباره جمهوری اسلامی ایران برای همگان روشن است؛ به خصوص دولت افراطی صهیونیستی نتانیاهو در سال‌های گذشته این موضوع را نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: البته موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیادی‌خواهی‌های اسرائیل شفاف و روشن بوده به طوری که اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی به ماهیت وحشیانه صهیونیست‌ها پی برده‌اند. چون هدف رژیم صهیونیستی برهم زدن نظم کشورها و همچنین ایجاد اختلافات قومیتی، سیاسی و حزبی در کشورها است.

مالکی تصریح کرد: رویکردی که باعث شده تنفری از اسرائیل در بسیاری از کشورها به وجود آید بعد از کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و فلسطین به اوج خود رسید. در نتیجه وزن سیاسی اسرائیل نسبت به گذشته بسیار سبک شده است.

وی افزود: اسرائیلی‌ها تحرکاتی در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند که برای آن از برخی عوامل استفاده می‌کنند .منتهی این تحرکات از دید نیروهای امنیتی ایران پوشیده نیست. هر حرکتی که بخواهد در داخل ایران انجام دهند، توسط نیروهای امنیتی رصد می‌شود که اینها همه به دلیل اشراف اطلاعاتی ما است؛ لذا دست اسرائیل رو شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس تاکید کرد: عوامل رژیم صهیونیستی قبل از آنکه هر حرکتی را انجام دهند تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند و با اشراف اطلاعاتی شناسایی می‌شوند به خصوص این‌که ارتباطاتی از طریق مردم عزیزمان با نیروهای امنیتی برقرار می‌شود. در این شرایط انتظار می‌رود که مردم نسبت به توطئه‌های اسرائیل مطلع شده و روشنگری‌هایی صورت گیرد.