محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پارس نیوز، با اشاره به افزایش حامل‌های انرژی گفت:اکثریت مجلس به هیچ وجه علاقه ای به افزایش حامل‌های انرژی به ویژه  افزایش قیمت بنزین ندارند. البته برخی مجموعه ها یارانه‌های انرژی رایگانی دریافت می کنند و اما هیچ پاسخگویی به دولت ندارند. به عنوان مثال پتروشیمی ها و مجموعه های ناوبری هوایی و یا کارخانجات بزرگ خصولتی یارانه های هنگفت و رایگانی دریافت می کنند که باید در این بخش شفاف سازی لازم لحاظ شود.

وی با بیان اینکه کارخانجاتی داریم که در سال 2 هزار میلیارد تومان یارانه دریافت می کند، بیان کرد: هزینه های سوخت برق این کارخانجات بیش از 5 هزار میلیارد تومان بوده و اما کمتر از 2 هزار میلیارد تومان پول برق در سال می دهند. این در حالی است که همین کارخانه حاضر نیست طبق توافق با دولت، محصول خود را به بازار وارد کند. این کارخانجات حتی محصول خود را گران به فروش می رسانند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مجلس معتقد است که دولت باید به سمت کسانی که یارانه انرژی دریافت می کنند و اما محصول خودشان را به قیمت فوب خلیج فارس به فروش می سانند، برود و درآمدهای این بخش را احصا کند.

آصفری تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم برای جذب منابع بودجه به دنبال جیب مردم باشیم و یا مالیات را افزایش دهیم، باید بدانیم این موضوع حدود و ثغوری دارد .لذا نمی شود برای تامین منابع بودجه فقط به سراغ مردم رفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش درآمدهای بودجه از طریق مالیات‌ها و تامین آن از جیب مردم، تورم زا خواهد بود، گفت: افزایش مالیات ها از جیب مردم منتج به گرانی خواهد شد.