به گزارش پاس نیوز ، مصطفی جوادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره رکوردشکنی وزنه‌بردار بلغارستان در دسته ۸۹ کیلوگرم قطرکاپ و سخت‌بودن کارش در المپیک پاریس برای رسیدن به مدال بیان کرد: رکوردهایی که ثبت شد، زیاد است و خیلی زحمت می‌خواهد اما دور از دسترس نیست. به امید خدا شرایط خوب پیش برود، می‌توان به آن رکوردها رسید. نمی‌توان گفت رسیدن به این رکوردها غیر ممکن است. نکته این است که حداقل پنج رقیب قدر در المپیک دارم. چهار وزنه‌بردار در دسته ۸۹ کیلوگرم هستند که تا الان هشت مرتبه رکورد جهان را جابه‌جا کرده‌اند. این نشان می‌دهد رقابت سنگین است و کار در المپیک سخت‌تر خواهد بود. با این حال همچنان تلاش می‌کنم که به آنها برسم و رکوردهای خوبی را ثبت کنم.

امیدوارم تا المپیک به رکوردهای خوبی برسم

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند چه زمانی افزایش رکورد مورد نظر را داشته باشد، تصریح کرد: نمی‌توانم از الان زمان خاصی را مشخص کنم اما امیدوارم تا قبل از المپیک به وزنه‌های مورد نظر برسم و در المپیک نتیجه خوبی را به دست آورم.

مدال المپیک زندگی ورزشکار را تغییر می‌دهد

جوادی درباره اینکه نمی‌خواهد مدال المپیک پاریس را از دست بدهد، تصریح کرد: مدال المپیک واقعا ارزش دارد و تمام تلاشم را می‌کنم که به آن برسم. مدال قهرمانی جهان از لحاظ جایگاه ارزش زیادی دارد اما از لحاظ مالی آنچنان کمکی نمی‌کند. مدال المپیک از لحاظ مالی، جایگاه و شهرت ارزش زیادی دارد و زندگی ورزشکار را تغییر می‌دهد. من الان دو مدال قهرمانی جهان دارم اما مدال قهرمانی جهان با مدال المپیک خیلی فرق دارد.

نوع وزنه‌گرفتن وزنه‌بردار بلغارستان عجیب بود

قهرمان جهان در پاسخ به این پرسش که از رکورد وزنه‌بردار بلغارستان در قطرکاپ سورپرایز شد، تاکید کرد: قبلا وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را زده بود و زدن وزنه ۲۲۳ کیلوگرم دور از ذهن نبود اما قسمت عجیب این بود که در حرکت دوضرب از وزنه ۲۱۱ کیلوگرم به وزنه ۲۲۳ کیلوگرم رفت. از طرفی در یکضرب نیز نتوانست خوب کار کرد. دوضرب کم شروع کرد ناگهان ۱۲ کیلوگرم وزنه را افزایش داد. نمی‌دانم شرایطش چگونه بود که این چنین برایش وزنه انتخاب کردند.

او درباره اینکه وزنه‌بردار بلغارستان پس از مصدومیتی که داشت خیلی زود سرپا شد و رکوردشکنی هم داشت، گفت: نمی‌دانم مصدومیتش واقعی بود یا نه. می‌گفتند آشیل پایش پاره شده است و در این مصدومیت به این زودی نمی‌توان سر پا بود. نمی‌دانم اصل قضیه چه چیزی بوده است.

در قهرمانی آسیا وزنه می‌زنم

جوادی درباره برنامه خود برای قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ گفت: تمرینات سنگین ما آغاز شده است. در قطرکاپ چون با فاصله زمانی کمی نسبت به قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی برگزار شد، کادر فنی تصمیم گرفت که وزنه نزنم اما برای قهرمانی آسیا باید وزنه بزنم و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشم.