به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان) در حاشیه مراسم آغاز هفته کتاب در مدرسه دخترانه فرهنگ گفت:‌ ما خوشحال هستیم که امسال با ابتکار دوستان خوبمان توانستیم هفته کتاب را در قالب زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه شروع کنیم. به هرحال جامعه دانش‌آموزی ما با بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموزی که امروز در کشور مشغول تحصیل هستند، بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه ماست و اگر ما جامعه هدف خودمان را در گسترش کتاب و کتاب‌خوانی اولویت‌بندی کنیم، اولویت اول بچه‌ها هستند. هرچقدر بچه‌ها با کتاب خواندن خو بگیرند، حتما فردا پدران و مادران و مسئولان خوبی در کشور خواهند شد.

او ادامه داد:‌ هرچقدر بچه‌ها از کتاب و کتابخوانی فاصله داشته باشند، آثار نامطلوب خودش را در آینده کشور به جا خواهد گذاشت، به همین دلیل امسال بنا بر این است که به مدارس برویم. ابتدای سال همکاران ما در کانون پرورش فکری سه میلیون کتاب را به کتابخانه‌های مدارس فرستادند. الان با عزیزانمان صحبت کردیم که حتی در کلاس‌های درسی نیز ما کتاب‌های مورد نیاز بچه‌ها را قرار دهیم.

وزیر ارشاد افزود: در نمایشگاه کتاب امسال آقای رئیس‌جمهور این تاکید را داشتند که ما کتابخانه‌ها را صرفا در مکان‌های خاصی در شهر قرار ندهیم که برای یک عده مخاطب حرفه‌ای در دسترس باشد، بلکه باید بتوانیم کتابخانه‌ها را گسترش دهیم. در این راستا من از وزیر صمت تشکر می‌کنم که موافقت کردند ما تعدادی خودرو به عنوان کتابخانه سیار داشته باشیم. این کتابخانه‌های سیار در آغاز ۲۵ خوردو بود که اکنون این آمار را دوبرابر کرده‌ایم و با این کاری که دولت انجام می‌دهد، تلاش می‌کنیم ظرف دو سال آینده برای مناطق محروم و روستاها بتوانیم تا ۵۰۰ کتابخانه سیار را که شامل کامیون و مینی‌بوس و سایر خودروهایی است که امکان تجهیز آن‌ها هست، فراهم کنیم و به همه مناطق عشایری و روستایی آن عدالت فرهنگی را که گفتیم از طریق کتابخانه‌های سیار پیش ببریم.