سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به مشکلات بیمه ای کارگران ساختمانی، اظهار داشت:  در گذشته قانون بیمه کارگران ساختمانی یک سری نارضایتی هایی را بین مردم ایجاد و به عبارتی ساخت و ساز را متوقف کرده بود و مردم انگیزه لازم را برای ساخت مسکن ملی نداشتند ؛بنابراین مجلس بررسی و تعیین تکلیف این موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب سال ۱۴۰۱ به مدت دو سال متوقف شد و در مدت زمان توقف این ماده اصلاحیه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ اجرا شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: هر چند در این قانون محدودیت و شرط جدیدی برای دولت ایجاد نشد؛  اما در اجرای آن شاهد کج سلیقگی هایی هستیم در واقع عده ای از متقاضیان در گذشته حق بیمه خود را پرداخت کرده بودند .اما برخی دیگر چون تاریخ فرمشان قبل از تاریخ این مصوبه بود تنها فرم تقاضا را پر کرده و دولت آنها را مجبور کرده که حق بیمه را بر اساس قیمت نجومی قبل از متوقف شدن قانون یعنی 27 درصد پرداخت کنند در حالی که اختیار دارد که این ظرفیت را برای کسانی که در حال حاضر پولی پرداخت نکرده اند بر اساس قانون جدید انجام دهد.

اسحاقی تاکید کرد: نمایندگان مجلس تاکید دارند که به هیچ وجه به صلاح نیست که منابع دولت و کسری بودجه از این محل یا محل هایی که مردم از نظر اقتصادی به آنها فشار وارد می شود، تامین شود. بنابراین خواسته و مطالبه مجلس از دولت این است که مصوبه اخیر مجلس که هیچ محدودیت و شرط جدیدی را ایجاد نکرده به درستی اجرا شود و افرادی که هنوز هیچ گونه پولی پرداخت نکرده اند را به قانون جدید تسری دهد؛ زیرا هدف مجلس از تصویب این مصوبه رفع مشکلات مردم بوده است.

انتهای پیام/