مهدی اسماعیلی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به کمبود معلم در برخی از مدارس، اظهار داشت: برخورداری آموزش و پرورش از نیروی با کیفیت و کافی یکی از ارکان‌های مهم نظام تعلیم و تربیت آموزش کشور محسوب می‌شود؛ متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کمبود نیروی انسانی ماهر در سیستم آموزشی کشور بودیم به نوعی که بدنه آموزش و پرورش از وجود نیروی انسانی مورد نیاز خالی شده است.

 وی افزود: بسیاری از عوامل آموزش و پرورش اعم از ناظم، معلم تربیتی تا کتابدار، مربی سلامت و... به تحلیل رفته است و بارها تاکید شده نیروی انسانی باید متناسب با نیاز مدارس باشد که متاسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با انتقاد از عدم حمایت برخی سازمان‌های حمایتگر از سیستم آموزشی کشور، گفت: طی چند سال اخیر سازمان‌ استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، همراهی لازم را با آموزش و پرورش کشور نداشته. با این تفاسیر باید بپذیریم، سیستم آموزشی کشور به لحاظ نیروی انسانی تحلیل رفته و از ماموریت اصلی خود بازمانده است.

اسماعیلی با بیان اینکه هر ساله کمبود معلم دغدغه سیستم آموزشی کشور است، تاکید داشت: هر ساله مناطق محروم و روستایی با کمبود معلم روبرو هستند باید علاج واقعه را قبل از وقوع در نظر گرفت، متاسفانه برای جبران این خلاء در سال تحصیلی متوسل به راهکارهای قبلی می‌شویم و با بهره گیری از معلمان بازنشسته، اصرار برای ماندن معلمان در جایگاه خدمت و یا شیوه‌های دیگر درصدد جبران کسری نیروی مورد نیاز هستیم که این روش ها اصولی نیستند؛ آموزش و پرورش باید به تثبیت نیروی انسانی خود برسد.