به گزارش پاری نیوز به نقل از دانشجو، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: دنیای بدون صهیونیست، دنیای بدون جنگ، خونریزی، کودک‌کُشی، ترور و تبادل فرهنگی کشور‌ها با هم است.

وی با بیان اینکه اگر تاریخ کشور آمریکا را بخوانید، از زمان پیدایش این کشور یا جنگی درست کرده یا جنگی را عامل بوده است، گفت: اولین دلیل وقوع جنگ این است که انسان‌ها خودشان را مجاز به هر کاری می‌کنند؛ کشوری که درگیر جنگ می‌شود، دچار روزمرگی شده و آینده‌ای ندارد.

صحرایی با بیان اینکه تمام تمرکز دشمن بر آموزش و پرورش است، تصریح کرد: نقطه تمرکز دشمن مدرسه است، چون نسل آینده هستند و ما قطعا نسل آینده را خواهیم ساخت.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین دشمن آمریکا و اسرائیل، بصیرت و فکر کردن است، افزود: دانش‌آموزان حقیقت جو وحقیقت طلب تربیت خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار مهم ما، تقویت مدارس دولتی است، ادامه داد: پیام جلسه امروز، این است که باید در کنار انجام مأموریت‌های روزمره، در کسوت یک سازمان یادگیرنده ظاهر شویم.

وی با تأکید بر اینکه هر مدرسه یک سازمان راهبردی است، اضافه کرد: شأن سازمانی مدرسه به عنوان یک واحد اداری و علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

صحرایی افزود: آن امری که سازمان‌ها را متمایز می‌کند، آن است که آن سازمان در مقام یادگیرندگی و از هم آموزندگی است؛ به‌گونه‌ای که همه عوامل سازمان از هم بیاموزند.

وی با بیان اینکه سازمان یادگیرنده هر لحظه در حال خلاقیت سازمانی است، گفت: ۳ ویژگی توانمندی، رقابتی بودن و اثرگذاری از ویژگی‌های مهم سازمان یادگیرنده است؛ سازمان یادگیرنده، برای مشکلات جدیدش راه حل‌های جدید می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نباید با راه‌حل‌های کهنه و تکراری، به جنگ مشکلات جدید برویم، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های سازمان یادگیرنده، الگو‌های ذهنی فعال مسؤولان آن است؛ پرسش اینجاست؟ درک ما به عنوان مسؤولان این سازمان از واقعیت‌های جامعه چیست؟

وی تصریح کرد: اگر درک درستی از واقعیت‌ها نداشته باشیم، تصمیم‌های غلط خواهیم گرفت؛ الگو‌های ذهنی ما باید دائما به‌روز باشد و ما در اصول ثابت هستیم، اما در روش‌ها باید انعطاف داشته باشیم.

صحرایی با بیان اینکه مهارت‌های فردی معلمان بسیار مهم است، گفت: معلمان آموزش و پرورش باید به‌روز باشند و دوره‌های ضمن خدمت باید متحول شود؛ در ترسیم مسیر رشد معلمی باید برنامه‌های ضمن خدمت کاملاً کاربردی برای تمام رشته‌ها داشته باشیم و باید به آموزش‌های ضمن خدمت اعتبار دهیم.

وی با اشاره به اینکه باهم‌اندیشی و تیمی عمل کردن از عناصر شکل‌گیری سازمان یادگیرنده است، اظهار کرد: چشم‌انداز مشترک همه ما در خانواده بزرگ نظام تعلیم و تربیت، تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هر مدیر مدرسه باید یک کتابچه سند تحول بنیادین در دستش باشد و هر لحظه به این سند مراجعه کند، گفت: از توقعات بحق حاکمیت و در صدر آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی، این است که مدرسه‌ها قوی شود که اگر این چنین شود، ایران قوی می‌شود.