به گزارش پارس نیوز ، سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مأموریت‌های سازمان وظیفه عمومی فراجا برای پشتیبانی از سازمان‌های نیروهای مسلح، اعزام مشمولان به مراکز آموزش رزم مقدماتی و رسیدگی به درخواست‌های مشمولان قبل از اعزام به خدمت سربازی است‌.

وی افزود: معافیت تحصیلی یکی از مسائل مهم است که در قوانین و مقررات کشور ما در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و افراد وقتی به سن قانونی ۱۸ سال تمام می‌رسند یا باید ادامه تحصیل بدهند یا به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند.

سردار مهری بیان داشت: اتفاق مهمی که از پارسال تا کنون افتاده، هوشمند سازی سامانه معافیت تحصیلی است؛ در گذشته افراد زمانی که می‌خواستند پس از اخذ دیپلم به دانشگاه راه پیدا کنند و مشغول تحصیل شوند باید ابتدا به مقرهای انتظامی در سراسر کشور مراجعه می‌کردند؛ اما الان این طور نیست و از طریق هماهنگی که ما با وزارت آموزش پرورش و سازمان سنجش در کشور کردیم همه کسانی که در کنکور قبول می‌شوند، از طریق اینترنت می‌توانند درخواست خودشان را اعلام کنند و بدون مراجعه حضوری به مقرهای انتظامی مسئله معافیت آنها انجام می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱ میلیون دانشجو در سطح کشور داریم که در حال تحصیل هستند و مجوز معافیت تحصیلی را می‌گیرند. همچنین در این طرح ما با بیش از ۲ هزار ۵۰۰ دانشگاه این ارتباط را داریم که دانشگاه بعد از انتخاب واحد دانشجو به سازمان وظیفه عمومی وضعیت را اعلام می‌کند و ما به صورت هوشمند تأیید می‌کنیم و معافیت تحصیلی را آنها می‌دهیم.