~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین یکی از کاربران کنکوری این خبرگزاری نوشته است: تابستان هم تمام شد و ما برنامه ریزی برای کنکور سال آینده را انجام دادیم اما هنوز تکلیف تاثیر معدل در سال آینده مشخص نشده. بعضی ها می گویند تاثیر معدل تا 40 درصد بیشتر می شود. آیا این گفته صحت دارد؟

اما سازمان سنجش طی اطلاعیه ای به این سوال پاسخ داده است. در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از دیپلمه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیرقطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده که داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

گفتنی است تاثیر سوابق تحصیلی در راستای حذف کنکور سراسری صورت گرفته و بنا بود به مرور درصد تاثیر معدل در نتیجه آزمون سراسری بیشتر و بیشتر شود.