به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد 100،  شرط آخر ارزان شدن خودرو عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: اگر آئین نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی و اجرایی شود، هم ناترازی موجود در بازار خودرو را از بین خواهد برد و هم در بازار خودرو رقابت ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر به نوعی بازار خودرو مدیریت خواهد شد و بخشی از نقدینگی که امروز التهاب آفرین است از بین خواهد رفت.

سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار و زمان نهایی شدن آئین نامه واردات این خودروها، بیان کرد: قطعا تدوین آئین نامه واردات خودروهای کارکرده و آغاز ورود این خودروها به بازار می تواند ناترازی موجود در بازار خودرو را از بین ببرد.

نماینده سنقر در مجلس ادامه داد: امروز نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه خودرو مورد تقاضا است که حدود یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود. به دلیل وجود این ناترازی قیمت خودرو نوسان داشته و التهاباتی در بازار ایجاد می شود.این عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: اگر آئین نامه واردات خودروهای کارکرده نهایی و اجرایی شود، هم ناترازی موجود در بازار خودرو را از بین خواهد برد و هم در بازار خودرو رقابت ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر به نوعی بازار خودرو مدیریت خواهد شد و بخشی از نقدینگی که امروز التهاب آفرین است از بین خواهد رفت.

حسینی کیا در پایان تصریح کرد: امیدواریم که به سرعت آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت نهایی شده و با انجام واردات، مردم بتوانند از این خودروها نیز استفاده کنند. اگر واردات خودروهای کارکرده به شکل واقعی اجرایی شود می تواند سایه خوبی بر بازار انداخته و روند کاهش قیمت ها در بازار خودرو ادامه پیدا خواهد کرد اما اگر به صورت مقطعی انجام شود خیر.