حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: قطعا این اقدام غیرموجه و غیرقانونی با هیچ کدام از معیارهای حقوق بین‌الملل سازگار نیست و یک دزدی دریایی آشکار محسوب می‌شود و با تمام موازین بین‌المللی و مقررات حقوقی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: دولت آمریکا حتما باید در برابر این اقدامی که انجام داده است، پاسخگو باشد و اگر بخواهد محموله این کشتی را تخلیه کند، جرم خود را سنگین‌تر خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این حق برای جمهوری اسلامی ایران نیز محفوظ است که علاوه بر مقابله به مثل و اقدام تنبیهی علیه آمریکایی‌ها، در مراجع حقوقی و قضایی بین‌المللی طرح دعوا و شکایت کند تا به این موضوع رسیدگی شود.

نوش ابادی با بیان اینکه دیگر دوران بزن در رو گذشته است، تصریح کرد: هر کسی بخواهد از رفتارهای غیرمتعارف، غیرمنطقی و غیرمعقول استفاده کند  ،حتما باید نتیجه این رفتار خود را ببیند و اگر جمهوری اسلامی ایران هم خویشتن‌داری می‌کند، دلیل بر این نیست که توان مقابله ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری ثبات و آرامش در منطقه بوده و اگر قرار باشد آمریکایی‌ها در آب‌های آزاد و بین‌المللی به شناورهایمان تعرض کنند، قطعا ما نیز در منطقه‌ای که آنها تردد دارند و مدیریت بخشی از آبراه بین‌المللی تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان توسط ایران صورت می‌گیرد، این امکان را داریم که با آمریکایی‌ها مقابله کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ما در ابتدا به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم تا از رفتارهای بدون پشتوانه حقوقی و غیرموجه خودداری کنند که اگر تداوم پیدا کند، جمهوری اسلامی ایران نیز از ابزارهای هم قانونی و هم دفاعی و بازدارنده خود علیه آنها استفاده خواهد کرد.