به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مرزهای شش گانه کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به عراق سفر کرده اند، گفت : موج بازگشت زائران آغاز شده و تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته اند .

وی با بیان این که رفت و آمد زائران از مرزهای کشور به صورت طبیعی و روان در جریان است، گفت : شروع بازگشت موج زائران به کشور، خبر خوبی است و این نشان می دهد که زائران زمان خود را برای انجام این سفر مدیریت کرده اند و این زمینه را فراهم کرده اند که سایر زائران نیز در این مراسم شرکت کنند.

رییس کمیته امنیتی فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین با بیان اینکه ما طرح های انتظامی خود برای بازگشت زائران به کشور را آغاز کرده ایم، خاطرنشان کرد : در سال های گذشته در محورهای مواصلاتی مرزها ترافیک سنگینی را شاهد بودیم ولی امسال به خاطر اقدامات انجام شده در حوزه جاده ای، خوشبختانه رفت و آمد زائران با سهولت بیشتری در حال انجام است.

شرفی با بیان اینکه پارکینگ ها در پایانه های مرزی در حالی خالی شدن است، ادامه داد: از زائران می خواهیم که در مسیر بازگشت به شهرهای خود در حالت خواب آلودگی رانندگی نکنند.

رییس کمیته امنیتی فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین تصریح کرد : خوشبختانه تاکنون کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در جاده ها را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم .