به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا وسیما؛ براساس این تفاهنامه که بین رئیس سازمان ثبت احوال کشور و مدیر عامل بانکی ملی امضا شد؛ استفاده از کارت‌های ملی هوشمند به جای کارت‌های فعلی شبکه بانکی کشور تاسه ماه اینده از بانک ملی آغاز می‌شود و هموطنان می‌توانند از کارت ملی شناسایی خود به عنوان کارت بانکی استفاده کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تصویب تجمیع تمام خدمات مالی و خدماتی دربرنامه هفتم توسعه، افزود: شروع این اقدام با بانک ملی بوده تا علاوه بر پیاده سازی قابلیت‌های کارت ملی هزینه‌های این بانک دولتی را کاهش دهیم و مردم بتوانند با استفاده از کارت ملی خدمات بانکی بهتری دریافت کنند.

آقای هاشم کارگر با اشاره به اینکه پیوند سازمان ثبت احوال و بانک ملی منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه به هموطنان می‌شود، افزود: بهره مندی از توانمندی‌های موجود در بانک برای تولید مدارک هویتی نیز از سایر بند‌های این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سامانه هویت دیجیتال هستیم افزود: امیدواریم با همکاری بانک ملی همه خدمات بانکی الکترونیکی شود. سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی از دیگر مفاد تفاهمنامه امروز بوده است.

آقای ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی هم استفاده از خدمات هوشمند را بستری برای کسب رضایت بیشتر مشتریان دانست و گفت: هوشمند سازی به ارائه خدمات بانکی شفاف‌تر کمک می‌کند.