به گزارش پارس نیوز به نقل از  تجارت‌نیوز، ورامین در جنوب شرقی تهران قرار دارد و از سه شهر جوادآباد، قرچک و پیشوا تشکیل است. این شهر از شمال شرق با شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، از شمال غرب با شهرستان قرچک، از غرب با شهرستان ری و از جنوب به استان قم و بخش‌هایی از جوادآباد محدود می‌شود.

در سال‌های اخیر تعداد ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای در ورامین به دلیل نزدیکی به استان قم و تهران افزایش یافته است و بسیاری از گردشگران این مقصد را به‌عنوان یک مقصد یک روزه برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

همچنین گرانی مسکن در سال‌های اخیر باعث شده است افراد زیادی ورامین را به دلیل نزدیکی به تهران، به‌عنوان مقصد خرید خانه برای خود برگزینند و هر روز برای رسیدن به محل کار و تحصیل خود فاصله این دو شهر را طی کنند. اما برای خرید آپارتمان در این شهر چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در ورامین

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد میانگین قیمت آپارتمان در شهرک‌های فاطمی، فجر و ولیعصر در شهر ورامین متری 30 تا 32 میلیون تومان است.

این متوسط قیمت در مرکز شهر به متری 50 تا 60 میلیون تومان می‌رسد. محله‌های قدیمی در این شهر از متوسط قیمت کمتری برخوردار هستند. برای مثال متوسط قیمت در محله‌های اسفندآباد و بیهقی متری 25 میلیون تومان است.

آپارتمان در ورامین

روش‌های سفر از تهران تا ورامین

تعداد مسافرانی که باید هر روز فاصله تهران تا ورامین را طی کنند بالاست و به همین دلیل روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی بین این دو شهر وجود دارد. مسافرت از تهران به ورامین از طریق اتوبوس یا مینی‌بوس، تاکسی و با ماشین شخصی امکان‌پذیر است؛ اما مترو در این شهر ایستگاهی ندارد.