به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا وسیما، یک مقام مسئول شهرداری منطقه ۱۹ هم اعلام کرد: امروز ساعت ۱۲:۵۰ از طرف سازمان مدیریت و پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گزارش ریزش آوار به مرکز کنترل و هماهنگی اعلام شد.

وی ادامه داد: ریزش آوار در محدوده میدان ثارالله منطقه ١٩ شهر تهران، گزارش شده است.

ریزش یک ساختمان در منطقه ۱۹ تهران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به ریزش آوار در منطقه ۱۹ اعلام کرد ۴ تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این حادثه اعلام کرد: «از ابتدای صبح روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و ساز‌های غیر ایمن و غیرقانونی، واحد‌های انتظامی فرماندهی تهران بزرگ برای پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند.   ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحد‌های غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

درحال حاضر با توجه به حضور تیم‌های امداد و نجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است.»