کمال علیپور خنکدار، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: استاندار مازندران با هوشیاری و شناخت کامل از این ظرفیت به همراه تیم اقتصادی و تجاری راهی روسیه شد که می‌تواند زمینه ساز افزایش تبادل تجاری بین دو کشور باشد.

وی تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد برای افزایش ظرفیت صادرات به کشورهای cis را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه بندر امیرآباد از بنادر نسل سوم و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است، توسعه و تکمیل ظرفیت آن می‌تواند دروازه ورودی به اوراسیا باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام استانداری در پیگیری توانمندی صادرات مازندران به روسیه بهنگام بود و انتظار می‌رود تا ضمن حفظ این رویه، ارتباطات بیشتر شود تا زمینه تبادل تجاری بیشتر فراهم شود.

علیپور از حمایت مجمع نمایندگان مازندران از دستاوردهای سفر استاندار و گروه تجاری، اقتصادی مازندران به روسیه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت رئیسی به سیاست خارجی و ارتباط با دولت های مختلف جهت تحکیم روابط بین‌المللی و اقتصادی و تجاری، مازندران به دلیل قرار داشتن در حاشیه خزر و نوار مرزی کشور، از فرصت بالایی جهت ارتباط گیری در راستای نقش آفرینی در افزایش GDP کشور دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از استاندار و همه مسئولان مازندران خواست تا توانمندی کشاورزی و گردشگری مازندران به کشورهای اوراسیا شناسانده شود و اظهار کرد: در حوزه جذب توریست از کشورهای cis باید بیشتر تلاش شود و تحقق تکمیل ظرفیت گردشگری و توریست پذیری مازندران می‌توان استان را به توان بالای اقتصادی برساند.