یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به آزادی 21 زندانی ایرانی در امارات، اظهار داشت: معمولا یکی از توافق ها در جریان مذاکرات میان کشورها، بحث مبادله زندانیان است که این روزها میان ایران و امارات صورت گرفته که به حسن همجواری کمک کرده و به خانواده های زندانیان برای دسترسی به عزیزانشان کمک می کند.

وی مزیت دیگر این اقدام را مجازات زندانیان بر اساس قوانین آن کشور دانست و افزود: در گذشته در موضوع مبادله زندانیان ضعیف ظاهر شده بودیم، اما بعد از سیاست منطقی که ناشی از تدبیر دولت رئیسی است، شاهد تسریع در این مبادله بودیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون مبادلات زندانیان با دولت های ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته و ادامه دارد.

رضازاده ادامه داد: نتیجه بخش بودن مذاکرات برای مبادله زندانیان امتیاز خوبی برای کشور محسوب می شود تا زندانیانی که به بهانه های واهی و یا ارتکاب برخی جرایم در این کشورها در حال گذراندن مجازات خود هستند، مبادله شده و ادامه مجازات خود را در کشور خودمان بگذرانند؛ تا حتی در شرایط خاص از عفوهایی که گاهی شامل حال برخی از زندانیان می شود؛ استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر مبادله زندانیان و نتیجه مثبت آن می تواند دست جمهوری اسلامی ایران را در سایر مذاکرات نیز بازتر کند و اقتدار بیشتری به دولت برای حضور در عرصه های مختلف بین المللی بدهد.